2008. február 15., péntek

Na végre :)

Eljutottam odáig, hogy átpakoljam a képeket a fényképezőről a számítógépre. Mert azért főztem ám az utóbbi időben, csak a blogik nem jutottam el. Legtöbb ténykedésem a következő VKF-re készülés volt, azokról most nem is írok. Majd jövő héten. Viszont én is kipróbáltam, milyen a körte és a márványsajt együtt. Igaza volt Gabojszának és a Teknősöknek, jól passzolnak :)
Igaz in tejesen kihagytam a mandulát, az alap tészta pedig egyzserű kenyértészta lett, egy kis rozmaringgal ízesítve. Az eredménnyel teljesen elégedett vagyok, finom, egyszerű, jól is néz ki, kell ennél több?

Márványsajtos körtés lepény

A tésztához
30 dkg finomliszt
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 csomag (7g) szárított élesztő
3-3,5 dl víz
kevés só, cukor
őrölt rozmaring

A liszteket összekevertem az élesztővel, sóval, cukorral, rozmaringgal, aztán hozzáöntöttem a vizet és jó alaposan megdagsztottam a tésztát. (Ha nem lett volna kedvem ehhez, akkor csak beleszórtam volna mindent a kenyérsütőbe dagsztóprogramra). Léynegében kenyértésztát készítettem. Egy nagyobb tálban lefedve betettem a hútőbe, ott töltött 24 órát (vasárnap este dagsztottam, hétfőn reggel átgyúrtam aztán hétfőn este sütöttem)

A tetejére
3 körte
10 dkg márványsajt
1 ek krémsajt
1 ek joghurt

A körtéket felszeleteltem, a márvűnysajtot összetörtem, kikevertem a krémsajttal és a joghurttal. A tésztát négy részre osztottam és kézzel kerekszerűre huzogattam. A tésztakorongon elosztottam a sajtos krémet, aztán beborítottam a körtével és kb 15 percet sültek a kb 200 fokos sütőben.


Nincsenek megjegyzések: