2007. március 20., kedd

Tonhalas cukkínis lepény

Ismét elékezett a halevés. Meg a gondolat, hogy sem tonhalsalát, sem sült halat nincs kedvem enni. De leglább azt sikerült eldönteni, hogy tonhal lesz a befutó. És ilyenkor szeretem az internetet, de nagyon. Jól lehet belőle ötletek meríteni. A mindmegettén bogarásztam a tonhalas recepteket, amikor erre a receptre bukkantam. Igazából csak a tésztát használtam fel a lepényhez, a többi része kútfőből ment, eredetileg padlizsánosan szerettem volna csinálni, nemrég úgyis szép példányokat találtam az boltban, de mostanra kifogytak belőle, viszont cukkiniből még volt pár igen mutatós.

Tonahalas cukkinis lepény

2 konzerv tonhal
2 kisebb cukkini
6 gerezd fokhagyma (nagy fokhagymaevők vagyunk, a mennyiség is ezt tükrözni, persze lehet ezt kevesebbel is)
reszelt sajt (ez msot nálunk mozzarella volt)
só, bors
fél kg krumpli
7 ek liszt
olaj


Először is a krumplikat héjastól megfőztem, majd meghámoztam és még emlegen összetörtem. Sóztam és belekevertem egy evőkanlnyi olajat. Amíg hűlt, megtisztítottam és felkockáztam a cukkinit, a fokhagymát pedig jó apróra vágtam. A tonhal olajából keveset egy lábasba öntöttem -a többi ment a fáradtolajas üvegbe-, és beledobtam a fokhagymát. mint illatozni kezdett utána ment a cukkini is, egy kis só és bors társaságában. Egy löttyintésnyi vizet is öntöttem alá, hogy jobban párolódjon. Lefedtem, aztán folytattam a tésztát. Az összetört krumpihoz kevertem 7 evőkanál lisztet és egy gyümölcstortaformába gyurmáztam a masszát. Betoltam a kb 180 fokos sütőbe 20 percre. Amikor a cukkini már majdnem puha volt, levettem róla a fedőt és minden vizet elforraltam róla, belekevertem a tonhalat és elzártam alatta a tüzet. Az elősütött tésztára pakoltam a halas zöldséget, megszórtam reszelt sajttal és csak addig toltam vissza a sütőbe, amíg a sajt megolvadt, de nem pirult meg.

Nincsenek megjegyzések: