2007. március 23., péntek

Vegaebéd

A cukkinis lepényhez kicsit több alapanyagot vásároltam, mint kellett volna, így máig a hűtőben volt kénytelen várakozni a mai ebédem főszereplője. Társult mellé paradicsom is, mert anélkül nem élet az élet, legalábbis szerintem. Már csak a fűszerezést kellett kitalálni. Felvetődött a kakukkfű, aztán el is vetettem. És akkor eszembe jutott Zsófi paradicsomos-fehérboros-fahéjas csirkéje. Legalábbis az a része, hogy milyen jó együtt a fahéj és a paradicsom. Úgyhogy új vizekre eveztem és egyáltalán nem bántam meg. Csatlakozom azok táborához, akik szeretik a fahéjas paradicsomot.

Cukkinis paradicsomos tészta

1 közepes cukkíni
1 hámozottparadicsom konzerv
2 gerezd fokhagyma
olaj, só, bors

A cukkínit megtisztítottam, hosszábban félbevágtam és felszeleteltem. Kevés olajon megpirítottam, két gerezd zúzott fokhagymát kevertem hozzá, pirultak kicsit együtt, aztán felöntöttem a kissé összedarabolt paradicsomkonzervvel (az ilyen hámozott konzervjószágokkal a dobozban szoktam elbánni: késsel párszor "megkeverm"). A fűszerezés só, bors és egy késhegyni őrölt fahéj voltak. Amíg a szósz jó alaposan besűrűsödött kifőztem némi tésztát.
Tálaláskor némi parmezánforgácsot is szórtam a szósz tetjére. Ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések: