2007. május 24., csütörtök

Méééég spenóóóóót

Spenótszezon van. Vagyis volt, amikor ezt a spenótos pulykát készítettem. Bevallom fagysztóból szedtemki a spenótot hozzá, de kb egy hete volt még csak ott. :) Ugyanis drága anyukám futószalagon párolja, aprítja és fagyasztja nekem a spenótot, hogy amikor végre meg tudom látogatni (200 km-re élünk egymástól sajnos), akkor legyen mit hoznom magammal. Mert ugye nála a kertben természetesen spenóttermesztés folyik erősen, többek között miattam, és én ennek nagyon-nagyon örülök. :) Meg a mindenféle másnak is ami anyu kertjében terem. Csak sajnos még busszal kell leküzdenem a távolságot, közel sem tudok annyi mindent hozni, mint amennyit szeretnék, meg anyus rámtukmálna.
Szóval a legutóbbi spenótos. Eléggé kalandosra sikeredett. Spenótos-mozzarellás pulykatekercset szerttem volna készíteni. Viszont a pulyka ezt nem akarta. Vagyis az egyik szelet. Az elsőt szép csinosan sikerült kiklopfolni, a második viszont úgy döntött, cafatokra hullik. Szóval változtatni kellett a terven. A szépszelettel kibéleltem egy kis jénait, rá jött a töltelék, végül a cafatokat rendezgettem el a tetején. Így lett a pulykatekrcsből rétegespulyka.:) Majd legközlebb megpróbálok ügyesebb lenni de így rétegezve se lett rossz. :)

Spenóttal és mozzarellával rétegezett pulyka

2 szelet pulykamell (kb 25-30 dkg)
1 csomag mini mozzarella
1 anyucsomag spenót (ez 3 jóóó púpos evőkanál párolt, aprított spenótot jelent)
némi fenyőmag
pár gerezd fokhagyma
bazslikom

bors
olaj

Először is kiklopfoltam a húst és sőztam, borsoztam. A fenyőmagokat száraz serpenyőben megpirítottam és apróra vágtam, miután kihűltek (meglepően forróak tudnak lenni a kis cselesek). Aztán a fokhagymákat átküldtem a fokhagymanyomón, kevés olajon megpirítottam őket, hozzáadtam a spenótot, sóztam, kis bazsalikomot szórtam bele és hozzákevertem a fenyőmagvagdalékot is. El is zártam a cucc alatt a tüzet. Közben persze begyújtottam a sütőt, olyan közepes hőmérsékletre. Egy kis jénait kiolajoztam kissé, belefektettem a szépszeletet, rákentem a spenót felét, aztán elrendezgettem rajta a mini mozzarella golyókat (előzőleg félbevagdaltam őket), jött a spenót másik fele végül a szétklopfolt darabok. Lefedtem a tálat alufóliával, beküldtem a tálat a sütőbe, talén fél órára, a lényeg, hogy a pulyka megpárolódjon. Aztáb levettem a fóliát és visszaraktam a készítményt, amíg a felső hússzelet megpirult kissé. Félbevágva halásztam ki az edényből, így mindkettőnknek jutott mindeféle. :)
Szóval kétszeméyles adag.

Nincsenek megjegyzések: