2007. május 11., péntek

Kördés

Ági indította útjának az aktuálisat, nekem Beatbull továbbította. Jöjjenek hát a kérdések és a válaszok.

1. Mi alapján főzök, hol találok inspirációt?
Ez teljesn hangulattól függ. Van hogy kipattane gy ötlet a buksimból, aztán azt így-úgy megvalósítom. Aztán van, hogy a gasztroblogokat böngészve megtetszik valami, és akkor azt én is elkészítem. A harmadik variácó pedig az, amikor a boltban/piacon belebotlok valambe ami nagyon megtetszik és akkor azt haza is viszem. Aztán jöhet a keresgélés, hogy mit is csináljak belőle. :) Ilyenkor elsődlegesen neten keresgélek, aztán ha nem találok tetszőset, szakácskönyv és újságnézegetés jön. Ha vendégek jönnek, akkor általában könyvből szemezgetek.

2. Ragaszkodom-e a receptek minden betűjéhez?
Ha első próbáról van szó, igyekszem, kivéve, ha valamelyik hozzávaló épp nem beszerezhető. Akkor vagy helyettesítem, vagy kihagyom. Sütit, kenyeret szinte minid recept szerint, azoknál félek a szárnyalástól. Egyébként ha sokadszor főzök valamit, akkor azt általában érzésből "dobom össze".

3. Mi alapján döntöm el, mi legyen másnap az ebéd/vacsora?
Hát ez nem könnyű kérdés. Általában nagyban függ attól, milyen kedvem van. Nem szoktam komolyan előretervezni, azt hiszem ez amiatt lehet, hogy még tanulok, így sokat vagyok itthon, akkor indulok beszerezni amikor akarok (na jó, ez csak nagyjából igaz). Szóval reggel felkelek, végignzem mi van itthon, mit ennék, aztán ha nincs minden a hűtőben/szekrényben a szükségesekből, akkor elszaladok beszerezni. Ilyenkor általában beszerződnek épp nemkellős dolgok is, de hát ugye abból lehet legközelebb improvizálni.

Ennyik lettek volna a válaszaim. És már annyi midnenki megkapta, hogy csak na. :) Nem is győzöm végigbogarászni. Talán Tintaleves még nem, meg talán phzs sem. :) Szóval nekik megy tovább. Na most néztem, hogy ők már megkapták. Akkor nemtom.

Nincsenek megjegyzések: