2008. május 24., szombat

Farewell party

Tegnap volt az utolsó napom a mukahelyemen, merthogy véget ért a gyakornoki időm. És a cégnél az a szokás, hogy ilyenkor búcsúsütizést tartunk. Kedves mindenes asszisztensünk szokott az alkalomra némi üdítőt, kekszet, meg tortát beszerezni, de lehet magánakciózni is, és hát ugye nem tagagadhatom meg önmagam, sütöttem hát a munkatársaknak némi sütit. Egyrészt készült Maci féle pekándiós brownie sima dióval (még mindog eszméletlenül finom) meg Párom anyujától származó recept alapján sajtos rúd. És annak ellenére, hogy először sütöttem ilyet, nagyon tuti lett. :)
És hát nem csak süti volt, kaptam ajándékot is. Szerencsére a csapattársaim tudták, hogy enyhén konyhamán vagyok, így eléggé személyesre sikerült, persze azért az is látszik, kiktől kaptam (külön köszönet azért a Zs -ért :)). :) Íme a fotó a csini új kötényemről, meg minihabverőmről meg a képeslapot is muszáj volt rátenni.




És akkor a sajtos rúd receptje.
Sajtos rúd

60 dkg liszt
1 ek só
30 dkg vaj
10 dkg túró
2 dkg élesztő (plusz kevés meleg víz és cukor a felfuttatáshoz)
másfél kispohár tejföl
2 tojás sárgája
tetejére reszelt sajt és a tojások fehérje

A lisztet elkevertem a sóval, majd elmorzsoltam a hideg, felkockázott vajjal és túróval. Közben az élesztőt felfuttattam. A vajas-túrs liszthez adtam az élesztőt, tojás és tejfölt és ruganyos, épp csak kicsit kemény tésztává gyúrtam az egészet. Letakarva egy éjszakára a hőtőbe tettem. Másnap a tésztát lisztezett deszkán kb 7 mm vastagra nyújtottam, megkentem tojásfehérjével, megszórtam sajttal, a sajtot jól rányomkodtam és éles késsel kb 1 cm széles 3-5 cm hosszú rudakra vágtam. A sütőt előmelegítettem kb 180-200 fokra, a rudakat sütőpapírral bélelt tepsire tettem (nem kell őket nagyon távolra) és addig sütöttem, míg kissé megpirult a sajt a tetejükön. Négy gáztepsinyi lett az adag.


Nincsenek megjegyzések: