2008. november 1., szombat

Tökös

Mostanság hanyagoltam szegény blogot, de azért igyekszem bepótolni az elmaradásaimat, egy ilyen pótlás a következő recept: chilis sütőtök. A Tastespotting böngészése közben bukkantam rá, és nagyon nem bántam meg,hogy kipróbáltam a receptet. Persze kicsit adaptálni kellett a magyar hozzávalókhoz, de az eredménnyel nagyon elégedett voltam: krémes, csípős, édeskés egytálétel, amire Párom is azt mondta, hogy lehet ilyen máskor is. :)

Chilis sütőtök

1 nagy vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
fél kg darált disznóhús
fél sütőtök
1 doboz hámozott paradicsom konzerv
1 ek őrölt édes paprika
1 tk őrölt csípős paprika
1 tk őrölt római kömény
fél tk őrölt fahéj

olaj

A hagymát felkockáztam, némi olajon megfonnyasztottam, hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a húst. Gyakran megkeverve összepirítottam az egészet, majd hozzáadtam a felkockázott sütőtököt és a paradicsomot. Fedő alatt pároltam, amíg elkezdett puhulnu a tök, ekkor fűszereztem, majd addig főztem, amíg a tök szinte teljesen szét nem főtt. Tejföllel ettük és némi sajt sem ronthatja el.

Nincsenek megjegyzések: