2007. november 11., vasárnap

Az én csilis babom

Ma - szokássá kezd ez válni így vasárnaponként- Kedves és barátai szerepjátszottak nálunk, és mivel ez egész napos program, főztem is a fiúknak. Tipikusan olyan helyzet, amikor férfias fogást kell az asztalra tenni, a reakciók alapján ez sikerült, egészen zavarba hoztak a srácok a dícséretekkel. Szóval csilis babot főztem, az ízlésem szerint a csípősség felső határán, de a fiúk még raktak a saját adagjukhoz anyus darált paprikájából. Fotó erről nem készült, mert már éhesek voltak a fogyasztók. :)

Csilis bab

80-90 dkg sertéscomb
2 doboz babkonzerv
2 doboz darabolt paradicsom
egy nagybögrényi (kb fél liter) fagyasztott kukorica
másfél nagyobb fej vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
bors, majoranna, oregano valamint csipetnyi fahéj és római kömény
anyus-féle darált csípőspaprika
olaj

A húst kis kockára vágtam, a vöröshagymát felszeleteltem és előbb kicsit megfonnyasztottam olajon a hagymát majd hozzáadtam a húst és kissé megpirítottam- ez kb 10-15 percig tartott. Aztán őröltem rá borsot, hozzáadtam a fokhagymanyomón átpréselt fokhagymát és a fűszereket, kicsit pirítottam együtt, aztán hozzáöntöttem a babot, paradicosmot -mindkettőt levestől- és a kukoricát. Egy csapott evőkanálnyit raktam bele anyus csípőspaprikakréméből. Kb fél órát rotyogtattam az egészet aztán fehér kenyérrel tálaltam. 4 éhes pasi és én jóllaktunk ezzel az adaggal. Követelték, hogy jövő héten is ez legyen, de nem hagyom magam. :)

Nincsenek megjegyzések: