2008. december 15., hétfő

Pulykás lasagne

Az alábbi recept eredetije Váncsa István szakácskönyvéből származik. Nagyon megtetszett, hogy a lasagnehez besamel helyett tojással és sajttal kevert ricottát használ. Egyértelműen nagy kedvenc lett, az utóbbi időben többször is készült, mostanra sikerült a nekünk legjobban bejövő változatot is kialakítani.

Lasagne pulykával

fél kg darált pulykahús (szerintem combból a legjobb)
kb 1 liter paszírozott paradicsom
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek bazsalikom
1 ek oregano
kb 10 dkg olivabogyó
fél doboz szárított gomba alaposan beáztatva (eredeti receptben kb 12 dkg friss szerepel)
só, bors
olaj
fél kg ricotta
2 tojás
20 dkg reszelt sajt (eredetileg parmezán, én általában azt használom hozzá ami épp akad otthon és reszelhető)
bors
(kevés aprított petrezselyem, amit eddig mindig kihagytam, mert nem siekrült szép friss petrezselymet szerezni)
1 golyó mozzarella (ezt legutóbb elfelejtettem, nélküle se volt rossz)
egy fél kg-os friss lasagnetészta fele
plusz reszelt sajt a tetejére (eredetileg mozzarella, de nekem azzal anyira nem tetszett)

A vöröshagymát felkockáztam, a fokhagymát apróra vágtam és kevés olajon megdinszteltem. Borsot tekertem rá, hozzáadtam a húst, lepirítottam kicsit, majd felöntöttem a paszírozott paradicsommal, hozzáadtam a felaprított gombát és olajbogyót, bazsalikommal és oreganoval fűszereztem. Kis lángon főztem kb fél órát. Közben bemelegítettem a sütőt kb 170 fokra és kikevertem a ricottát a tojásokkal, reszelt sajttal, borssal.
Fogtam egy mély, szögletes jénai tálat, az aljában elterítettem két merőkanál húsos ragut, arra tettem egy réteg tésztát, majd a ricottás keverék felét, a maradék húsos ragu felét, egy golyó felkarikázott mozzarellát (ez legutóbb ugye elmaradt, plusz véletlenül felcseréltem a húsos és ricottás réteget), eztuán jött egy újabb réteg tészta, a maradék ricotta majd a maradék ragu, végül a tetjére (az eredeti mozzarella helyett) reszelt sajtot szórtam és jó fél órára a sütőbe toltam. Miután megsült, szerintem érdemes kicsit hűlni hagyni, úgy egyszerűbb kiszedni a tálból. Ráadásul másnap sem roszz, úgyhogy nálunk ideális munkábavivős étel lett.

Nincsenek megjegyzések: