2009. január 18., vasárnap

Mivanitthon leves

Mint ahogy említettem, beköszöntött nálam a levesek kora, íme egy újabb példa rá ami az elmúlt héten készült. (És nem mellesleg remek alkalom arra, hogy fogyasszam a fagyasztóból a benne rejlő zöldségeket).

Zöldséges leves

1 sárgarépa
1 bögre zöldborsó (fagyasztott)
2 bögre zöldbab (fagyasztott)
kb 10 cm-nyi füstölt kolbász
1 nagyobb gerezd fokhagyma

kevés olaj
1 tk liszt
1 tk pirospaprika

A répát és a kolbászt hosszában félbevágtam, felkarikáztam, a fokhagymát jó apróra vágtam. Az olajat felmelegítettem, beleszórtam a lisztet és addig pirítottam, amíg elkezdett színe lenni majd lehúztam a tűzről, beleszórtam a fokhagymát, elkevertem, majd a pirospaprikát is hozzáadtam. Felöntöttem egy pohár hideg vízzel, jól összekevertem, majd még kb annyi vizet öntöttem hozzá, hogy összesen 1 liter legyen. (Szendvicsaljú fazekam van, elég jól tartja a hőt, úgyhogy igyekeznem kellett, hogy ne égjen meg a rántásom, ezért is vettem le a tűzről, amikor elkezdett szinesedni.) A lébe beleszórtam a zöldségeket és a kolbászt, sóztam, majd fedő alatt főztem, amíg minden meg nem puhult. (Nem tudom pontosan meddig tartott, neteztem közben és nem néztem az órát. :) )

Nincsenek megjegyzések: