2009. január 10., szombat

Hideg napra való

Azt hiszem kezdek felnőni. Ugyanis egyre jobban szeretem a levest. Jelenleg szinte minden nap tudnék enni. :) Így a mai ebéd se lehetett más. Mivel alapvetően a tartalmas levesekért vagyok oda, ezért a második fogás egy egyszerű gyors fánk volt, receptjét a Mindmegettén találtam, amit még az egyetemi kollégiumban készítettem először (nagy előnye volt akkor, hogy nem kell hozzá mérleg) de azóta valahogy nem került elő. De most. :)
A leves pedig. Ez már a második alkalom volt, hogy ilyet főztem, és még biztos hogy többször asztalra fog kerülni. Az alap paradicsomleves volt, abbe főztem bele kelbimbót és fokhagymás pirítóssal ettük. Egyébként az alapötletet (mármint a paradicsomleves kenyérrel és még valamivel) Mamma toszkán babos apradicsomlevese adta, ami szintén nagy kedvencünk lett.
És akkor a receptek.

Kelbimbós paradicsomleves

1 doboz (500 g) passzírozott paradicsom
1 kis fej vöröshagyma
30-40 dkg kelbimbó (én most fagyasztottatt használtam)
só, bors, olaj
néhány szelet kenyér, vagy zsemle
fokhagyma
reszelt sajt

A hagymát apróra vágtam, kevés olajon megpirítottam, törtem rá némi borsot, felöntöttem a passzírozott paradicsommal és kb 1 liter vízzel. Sóztam és kb 10 percet főztem, majd beletettem a kelbimbókat is, azokkal még kb 5 percig főztem. Amikor a leves elkészült a kenyérszeleteket mepirítottam, jól bedörzsöltem fokhagymával. Tálaláskor a pirítóst a tányérba tördeltük, rámertük a levest és megszórtuk reszelt sajttal.

Amerikai fánk

2 tojás
1 kefír
2 ek cukor
1 zacskó Bourbon vaníliás cukor
csipet só
fél zacskó sütőpor
13 csapott evőkanál liszt

A tojást, kefírt, cukrokat, sót és sütőport jól elkvertem majd hozzáadtam a lisztet is és csomómentesre kevertem. Olajban kisütöttem a masszát, egy fánkhoz fél-1 evőkanálnyi masszát használva. Nagyon gyorsan megpirul, ezért nem szabad túl forró olajban sütni, mert nyers marad a közepe (sajnos saját tapasztalat). Lekvárral és magában is finom, és nem mellékesen gyorsan elkészül.

Nincsenek megjegyzések: