2008. szeptember 9., kedd

Új ismerős

Múlt héten a piacon járva végre utamba ejtettem az egyik új üzletet, a Magházat. Terveztem egy ideje, hogy felmérem a mi minden van náluk, de valahogy mindig elmaradt. És ha már szemrevételeztem a kínálatot (ami folyamatosan bővül!) gondoltam vásárolok is. Gerslit mindenképp szerettem volna venni, és volt is, úgyhogy kértem is rögtön fél kilót belőle (minden kimérős, ez nagyon tetszik) és a gabonafélék között nézelődve kiszúrt hajdinából is hoztam haza. Hajdinát még nem ettem eddig, ezért főleg a kíváncsiság hajtott, hogy milyen is lehet. Első körön csak magamnak készítettem belőle ebédet (hát igen, még mindig itthon, jó lenne ha szólnának végre, hogy mehetek dolgozni). Nem cifráztam nagyon túl: padlizsánt grilleztem lassan, ahogy Dolce Vitánál láttam, meg pár koktélparadicsomot, a padlizsánt pedig miután megsült beborítottam durvára vágott dió és finomra aprított sonkahagyma keverékével. (A sonkahagymát szintén a piacon sikerült beszerezni egy bácsinál, örültem neki nagyon). A hajdinát pedig egyszerűen megpirítottam kevés olajon,borsoztam, felöntöttem dupla mennyiségű vízzel, kevés sót adtam hozzá, majd fedő alatt kb 20 perc alatt megfőztem (közben kellett kicsit pótolni a vizet). A végeredménnyel elégedett voltam, úgyhogy a hajdina is bekerült a potenciális asztalrakerülők táborába. :)


Visszatérve a Magházhoz, hogy mi mindent lehet kapni náluk:
bio dolgok: zabpehely, bulgur, barna rizs, búza; nádcukor; többféle bab; lencse (vörös is); borsó; gersli; hajdina; köles; csicseriborsó; sok-sok fajta aszalt gyümölcs (mazsolából volt kb 4 féle); olajos magvak, pl ami nagyon tetszett: makadámiadió, paradió, natúr pisztáciabél; meg dió és mák, mindkettő van (frissen) darálva is.
Szóval van egy új szerelmem a fehérvári piacon :) Már csak egy keleti fűszeres bolt hiányzik, és teljes lesz a boldogság :)
(És persze ide is, ahogy a sajtboltba igyekszem majd rendszeresen járni, meg mondani az ismerősöknek, hogy legyen forgalmuk és megmaradjanak)

Nincsenek megjegyzések: