2008. szeptember 26., péntek

100as lista

Vonul végig a blogokon a top 100-as lista. Vagyis 100 étel, amit egy igazi mindenevő nem hagyhat ki. Én Ági magyarított listáját fogom használni, persze kommentelve az egyes ételeket. :)
És a jelmagyarázat:
  • vastagon szedve: megvolt
  • áthúzva: soha-soha nem enném
  • simán: még nem, de kíváncsi vagyok

És akkor jöjjön a lista:

1. Ajvár – Nagyon szeretem, igaz régen ettem, mert a bolti nem jön be, itthon meg még nem készítettem.

2. Aszú – Kihagyhatatlan, tavaly volt szerencsém Szepsy aszút inni, nagyon finom volt. Viszont bőven elég belőle gy pohárral.

3. Bableves csülökkel –És gyufatésztával, bográcsban főzve apánál.

4. Baklava – Finom, viszont olyan szinten édes, hogy huhh... szóval nemgyakran de azért szeretem.

5. Baracklekvár – Nagyimé volt az igazi.

6. Bárányhús – Eddig még csak pörköltként ettem, azt bármikor újra, de kíváncsi vagyok arra is, miylen lehet sütve.

7. Barátfüle – Vagy lekvárosan vagy túrósan. A lekvár persze ezeréves, jó kemény szilva legyen.

8. Békacomb rántva – Még nem volt, de ha elém raknák biztos megkóstolnám.

9. Birsalma sajt – Rájöttem, hogy szeretem, idén lehet készítek is. ezért köszönet Chiliinek a tavalyi angyalkáért. :)

10. Bodza szörp – Ha nyu csinálta, jöhet minden mennyiségben.

11. Borsóleves – Imádtam anygimét, zsenge (kisujjnál vékonyabb) répával, tavasszal. Nyamm. Hiányzik.

12. Bundás kenyér – Sajtttal a tetjén. Spenótfőzeléket csakis ezzel, tükörtojással soha.

13. Burek – Még olyat, ami igazán megfogta a szívemet nem ettem, de remélem egyszer összetalálkozom vele.

14. Cékla saláta – Gyerekként ki lehetett vele kergetni a világból, ma már jöhet, de ha már cékla, akkor inkább sütve.

15. Csalántea – Még nem ittam, de nem is zárkózom el.

16. Csevapcsicsa – A pljeszkavicát jobban szeretem.

17. Csicsóka – Még nem ettem, de remélem egyszer eljön az ideje.

18. Csiga - állítólag hasonlít a zúzára, ezért soha.

19. Csirkeláb a húslevesből – Nem lehet vele megfogni.

20. Disznósajt – Az illata tetszik, az íze kevésbé.

21. Erdei gombák – Sajnos nehezen jutok hozzá.

22. Esterházy torta – Miért tesznek bele annyi cukrot?

23. Fagyasztott halrudacskák – Néha elkap a szemétehetnék, akkor jöhet. Évente max egyszer.

24. Fánk – Alig várom a telet, lehet idén végre nekiállok és megpróbálok szép szalagosat sütni.

25. Fasírt – Lehetőleg saját készítésű legyen.

26. Finomfőzelék – Bevallom menzán szerettem, saját kezűleg még nem készült.

27. Fokhagymás lángos, sajttal és tejföllel – Pont így. És piacon, esetleg strandon.

28. Fonott kalács - Kéna már sütni, a bolti nemolyan mint régen volt.

29. Főtt csöves kukorica – Az igazi nyári kaja.

30. Gulyásleves – Régen ettem, de finom.

31. Gyümölcsbor – Van is itthon még két üveg fekete ribizli bor, na az nagyon finom :)

32. Hagymaleves – Sajtos pirítóssal a tetjén.

33. Halászlé – Bajai módon, sok tésztával.

34. Jeges kávé – Én szeretném, de a kávé nemszeret engem.

35. Kakashere pörkölt – Talán, ha nem tudom, mit eszek.

36. Káposztás tészta – Cukormentesen, sok borssal.

37. Kapros tökfőzelék – Sertéspörkölttel. Ahogy nagyim készítette.

38. Karalábé – Nyersen a legjobb.

39. Kaszinó tojás – Ha házi.

40. Kecsketej – A kecsketejből készült puding ér? De amyúgy kecskesajt...hmmm... nyammm :)

41. Kemping sajt a tömlőből – Paradicsommal.

42. Képviselőfánk – Régen ettem már, mocorog a gondolat, hegy meg kéne próbálni házilag.

43. Knédli – Ebből van családi recept is . :)

44. Kocsonya – Csak a levét.

45. Kókuszgolyó – Rég ettem.

46. Kovászos uborka – Nagyiéknál sokat ettem, mióta Fehérváron lakom, szinte egyáltalán nem.

47. Körömpörkölt – Ragadós :)

48. Körözött – Rég készítettem, pedig finom.

49. Krémes – Franciakrémes.

50. Krumplipüré – Vajjal és tejföllel.

51. Krumplis tészta – Kolbásszal! És persze savanyú uborkával.

52. Lecsó – A tojás/rizs kérdés hangulattól függ, egyébként kolbász tuti kell bele.

53. Lekváros bukta – Mocorog bennem, hogy rég ettem.

54. Libamáj – Komoly élményeim a kacsamájról vannak, mert nagyim tömött kacsát. Szóval kacsazsíros-májas kenyér :)

55. Lóhús – Azt hiszem még nem ettem, de nem is zárkózom el tőle.

56. Madártej – kiskoromban nem szerettem, egy ideje folyamatosan készülök nekiállni, Párom úgyis szereti.

57. Majonéz – Házi. Friss tojásból. Éppen ezért nem nagyon állok neki. Meg sajnos volt már szalmonellám.

58. Mákos guba – Mézesen. Karácsonykor mindig ez volt az süti, beiglit nem sütött soha senki.

59. McDonald’s Big Mac Meal – Ettem már, de ha már meki, akkor valami sajtos.

60. Meggyszósz húslevesben főtt marhahús mellé – Tipikus anyunál levés. :)

61. Muszaka – Nyammnyamm. De ez bármire vonatkozik, amiben padlizsán van.

62. Nyúlhús – Egyetem első évében jártam egyik szobatársaméknál, ott ettem, és nem volt rossz.

63. Őszibarack befőtt – Anyu által eltett természetesen.

64. Pacal – Nagyon ritkán, ha jól van elkészítve.

65. Padlizsánkrém – Ebből sosem elég.

66. Palacsinta – Édesen is, sósan is.

67. Pálpusztai sajt – Lilahagymával, paradicsommal és fehér kenyérrel, szbahőmérékleten.

68. Paradicsomos káposzta – Felnőttséggel jött hogy szeretem.

69. Párizsi – Nagyritkán vajaskenyérrel.

70. Pilóta keksz – De vaníliás karika párti vagyok.

71. Pogácsa – Hájas-leveles, ahogy nagyim sütötte.

72. Puding – Tervezem, hogy készítek házilag, nem bolti porból.

73. Puliszka – Grillezve, juhtúrósan...

74. Rántott hús – Nemsűrűn, és nagyon tetszik a sütőben sütős változat.

75. Rakott krumpli – Sok kolbásszal.

76. Rácponty tejföllel – Szeretné egyszer megkóstolni.

77. Sárgarépa krémleves – A vörösboros nagyon finom volt.

78. Somlói galuska – Párom anyujának receptje eszméletlen jó.

79. Sóskaleves – Sóskát asszem nem szeretem, de itt lenne az ideje a felülvizsgálatnak.

80. Sült gesztenye – Karácsonyi vásárban.

81. Sült kolbász papírtányérról, a hentesnél – Az egyik legjobb gyorskaja.

82. Sült tök – Mézzel sütve.

83. Szilvapálinka – A jófajta pálinkát szeretem.

84. Szilvás gombóc – Akár szilvával, akár szilvalekvárral.

85. Szőlős rétes – Még nem ettem, de kiváncsi vagyok.

86. Sztrapacska – Naná.

87. Tatár beefsteak – Megbízható marhahúsból.

88. Tintahal – Kb 10 éve ettem Spanylországban, jó lenne újra.

89. Torma – Sajna ezt nem.

90. Töki pompos – Ha nagy ritkán látok valahol.

91. Töltött káposzta – Egy télen egyszer.

92. Töpörtyű – Frissen.

93. Túró Rudi – A pöttyös. :)

94. Túrós tészta cukorral – Túrós tészta ige, cukor nem, pörc igen.

95. Vaddisznó pörkölt – Apa szerencsére ért hozzá.

96. Véres hurka – Disznóvágáskor.

97. Virsli – Nagyritkán. És kizárólag juhbelest.

98. Zöldbab – Akárhogyan.

99. Zúzapörkölt – Nem.

100. Zserbó – Nemsűrűn.


Nincsenek megjegyzések: