2010. január 4., hétfő

Sajttal sült gomba

Ez lesz a holnapi ebéd. Már nem először készült, az ötlet pedig onnan jött, hogy 1-2 éve párom fejtágításon volt és az ottani étteremben kínáltak sajttal sült gombát, ami megfogta a fantáziámat, bár miután kész lett kiderült, hogy az étteremben nem is úgy nézett ki, mint az enyém, és még sajt se volt rajta annyi.


Sajttal sült gomba

fél kg csiperke
1 fej vöröshagyma
1 ek kacsazsír
só, bors
(meg ízlés szerint egyéb fűszer)
6 dkg vaj (bár most nem volt itthon ennyi ezért kacsazsírral egészítettem ki)
6 dkg liszt
fél l tej
10 dkg sajt
bors, szerecsendió
(só, ha a sajttól nem lenne eléggé sós)

A hagymát nagyobb kockára vágtam, a zsíron fedő alatt megpároltam. Közben a gombát megtisztítottam és felszeleteltem. Amikor a hagyma már barnulni kezdett hozzáadtam a gombát is, sóztam, borsoztam és addig pároltam, míg a levét el nem főtte és kissé pirulni kezdett. Közben elkészítettem a sajtos besamelt: a vajat és a zsír felolvasztottam, beleszórtam a lisztet és amikor elkezdett habosan sülni, takarékra vettem alatta a lángot és a masszát folyamatosan keverve apránként hozzáadtam a tejet. Amikor ez megvolt és forrt egy kicsit reszeltem bele szeresendiót, tekertem rá borsot és belekevertem a lereszelt sajtot is. Amikor a sajt elolvadt elzártam alatta a tüzet. Egy jénai tálba simítottam a gombát, arra a sajtos besamelt és kb 200 fokra melegített sütőben addig sütöttem, míg a teteje megpirult.
Köretnek párolt sárgarépa és zöldborsó lesz hozzá.

Nincsenek megjegyzések: