2010. január 24., vasárnap

Sztrapacska

A héten jól elmaradt a receptlejegyzés, de most gyorsan pótolom.
Először is, fontos emlékeztető magamnak: sztrapacskát jobb kanállal szaggatni, mert a nokedliszaggatón átküldve egy nagy adag massza lett belőle és ki kellett öntenem az egészet; továbbá teljes kiőrlésű liszttel is működik (muszáj volt neki, mert a fehér elfogyott és persze elég későn álltam neki, és akkor már zárva volt a közeli kisbolt) de legközelebb lehetőleg fehérből csinálnám, vagy mondjuk fele-fele arányban.
Egyébként úgy érzésre készült, a régebben itt-ott olvasott receptek emléke alapján.

Sztrapacska szerintem

két jóóóóó nagy szem krumpli
1 tojás
liszt

juhtúró
húsos szalonna

Először is egy fazékban odatettem a főzővizet. Amíg felforrt a krumplit meghámoztam, finomra reszeltem, sóztam, elkevertem a tojással. Annyi lisztet kevertem hozzá, hogy kicsit sűrűbb nokdeli állaga legyen. Miután felforrt a víz, a masszából egy evőkanállal kisebb galuskákat szaggattam bele. Amíg főttek egy nagyobb serpenyőben kiolvasztottam a felkockázott húsos szalonnát. Igyekeztem úgy időzíteni, hogy akkorra piruljanak meg, amikorra a galuska is megfő. A galuskát egyébként kb 3-4 perccel azután van kész, hogy feljön a főzővíz tetejére, de biztos ami biztos alapon én kivettem egyet és letesztelte, hogy jó-e már. Jó volt. Szóval amikor a galuska megfőtt a szalonnára és kisült zsírjára szedtem a serpenyőbe és még kicsit átpirítottam. Ezután rámorzsoltam egy jó adag juhtúrót, elkevertem a galuskával és el is zártam alatta a tüzet. Ketten kellemesen jóllaktunk vele.

Nincsenek megjegyzések: