2010. január 17., vasárnap

Tildamama sütijei 1

Az egész ott kezdődött, hogy felfedeztem, hogy nagymamám halála után (én akkor 10 éves voltam) a receptes füzete apumhoz került. Azóta motoszkál bennem, hogy ki kéne próbálni azokat a recepteket. Ehhez jól jött, hogy egyik apulátogatás alkalmával vittük magunkkal a fényképezőgépet is, és szerencsére sikerült szépen végigfényképezni a füzet lapjait. Úgyhogy minden adott most már ahhoz, hogy az unoka a nagyi nyomdokaiba lépjen :)
A recepteken a lehető legegyszerűbben megyek végig, szépen kezdem az elsővel és meg sem állok az utolsóig.
Első recept pedig a püspökkenyér, aminek rögtön sikerült kicsit belenyúlnom a receptjébe...

Püspökkenyér

8 tojás sárgája
4 tojás fehérje
12,5 dkg cukor
30 dkg egész mandula
30 dkg kandírozott narancs- és citromhéj és mazsola vegyesen (az aszaltgyümölcsösnél mediterrán mix néven futott)
25 dkg liszt



A tojássárgákat kikevertem a cukorral, majd hozzákevertem a mandulát, mazsolát, kandírozott citrushéjat. A tojásfehérjét egy csipetnyi sóval kemény habbá vertem és a liszttel váltakozva a tojássárgás keverékbe forgattam. A sütőt kb 180 fokra előmelegítettem, a tésztát egy szilikon gyümölcskenyérformába simítottam és kb 45-50 percig sütöttem, amíg szépen meg nem pirult a teteje.


És végül az eredeti recept:

1 megjegyzés:

macs írta...

Zsu, ez annyira kedves, hogy így sorra veszed a Nagyid sütijeit! Nagyon kedves gondolat! Várom a következőt!!!