2010. január 5., kedd

Sütőtökropogós

...vagyis inkább sütőtök tócsni. Az ötlet innen jött.
Bátran érdemes fűszerezni és akkor a legjobb, amikor már azt hinné az ember, hogy túlsült. Fokhagymás tejfölbe/joghurtba mártogatva finom vacsora volt.

Sütőtökropogós

egy közepes sütőtök fele
1 kisebb fej hagyma
1 kb 20 dkg-os feta sajt
1 tojás
fél csésze teljes kiőrlésű liszt
só, bors, cayenne bors
olaj a sütéshez

A tököt lereszeltem, a hagymát felkockáztam. Összekevertem a tököt, hagymát, tojást, elmorzsolt fetát, sót, fűszereket és a lisztet. Egy teflonserpenyőben kevés olajat forrósítottam és evőkanálnyi adagokban kisütöttem a sütőtökös masszát. Érdemes a lehető legnagyobb serpenyőben készíteni, úgy talán nem tart olyan sokáig kisütni. Nekem úgy lett jó, hogy miután felforrósodott az olaj visszavettem a gázt majdnem takarékra és egy-egy oldalt kb 3-4 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: