2007. április 13., péntek

Húsvét hétfői kissé megkésve

Végre túl vagyok az aktuális zh-mon meg a rákészülésen, legfőbb ideje megemlíteni a húsvéti menüt nálunk. Egészen pontosan húsvét hétfőit, mert a vasárnapot én Párom is és én is az anyunknál töltöttük. Sajnos a két anyu között van 200 km, nehéz megoldani az ünnepeket :(
De hétfőn már mindketten itthon voltunk! Az anyu-látogatásom egyik kedves mellékhatása volt jó pár csomagnyi frissen lepárolt spenót, amikből egy nem jutott el a fagyasztóig, csak a serpenyőig. :)
A spenót mellé ráadásnak kaptam fokhagymát is, egészen pontosan újfokhagymát, elsőre vastagabb újhagymának néz ki, de az illata elárulja. Ezekből az anyus szerzeményekből készült a hétfői ebédünk, ami némiképp hasonlít Kicsi Vú receptjére is. Legalábbis annyiban, hogy spenót és csirke van benne.

Spenótos csirke

1 újfokhagyma
1 csirkemell filé
spenót (megpárolva és összeaprítva kb 3 jó púpos evőkanálnyi)
2 ek joghurt
bazsalikom
csirke fűszersó
olaj

A fokhagymát vékony karikára vágtam, a csirkét nagyobb kockákra és befűszereztem. Kevés olajon megpároltam/pirítottam a fokhagymát és ment is utána a csirke. Addig sütöttem, míg egy kis színt kapott, de még épp nem pirult meg. Ekkor hozzáadtam a spenótot, jól elkevertem és megszórtam egy kevés szárított bazsalikommal. Pár percig rotyogtattam a spenótos csirkét, belekevertem két evőkanál joghurtot, hagytam még kicsit forrni és már kész is volt. Kettőnknek remek könyű ebéd lett. Köretnek ropogós kenyeret ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések: