2007. április 24., kedd

Sárgahal

Kitört rajtam kissé az édesehenék. De nem is annyira édesség, hanem a gyümölcsös hús vonzott. Halat meg ugye kell enni rendszeresen, épp ideje volt kiszabadítani a fagyasztóból a fél csomagnyi vörös sügért. És mivel ennek a halnak eléggé kemény húsa van, gondoltam jó alapanyag lehet egy gyümölcsös párolt halhoz. És nem utolsó sorban nem is tart sokáig elkészíteni. Remek fogás egy egyetemrerohangászós, meg beadandókészítős nap végére. (Közben némi diplomamunkávalfoglalkozást is kéne csinálni:S)
A hozzávalókról meg... nagyjából minden volt hozzá itthon, némiképp maradékfelhasználásnak is jó volt ez a fogás.

Gyümölcsös currys hal

3 szelet vörös sügér
fél fej lilhagyma (a másik feléről majd szombaton beszámolok)
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 alma
1 körte
kb 1/3 konzervnyi ananász
1 paradicsom
fél csípőspaprika (ez nyugodtan lehetett volna egész is, de ugye sok múlik a paprika erején is)
kevés olaj, só

Kevés olajon megpirítottam a felszeletelt hagymát, hozzádobtam a kockázott paradicsomot (most nem volt kedvem hámozni) és a a fokhagymákat, utóbbiakat fokhagymanyomóval kezelve. Kicsit pirítottam, megszórtam egy kiskanál curry porral (jobbna kedvelem a curry krémet, de azért Pestre kéne utazni és mostanság nem jártam arra) és egy kiskanál őrölt gyömbérrel, hozzáadtam a kis csíkokra vágott píprikát, jól összeforgattam és már a hal is a lábasba kerülhetett. Kicsit átforrósítottam az egészet, hozzáadtam a kockára vágott gyü,ölcsöket, meg egy kis ananászlevet. Ez hiba volt, mert így kissé túl édes lett a végeredmény, legközelebb talán sima vízzel meg egy kis jughurttal érném el a kívánt szaftosságot. Kb 10-15 percg rotyogtattam az egészet (igazából nem néztem az órát, a lényeg, hogy a hal megfőjön, a gyümölcsök meg még ne főljenek szét, csak kcsit puhuljanak meg). Ketten megvacsiztunk belőle, meg maradt nekem is egy kis adag ma ebédre. Ha már úgyis elvileg progamoznom kéne, ne mondjam azt, hogy a főzés miatt nem érek rá. De attól függetlenül nem haladok túl jól, sajna.

Nincsenek megjegyzések: