2007. április 23., hétfő

Már megint nemfényképkész

Mostanság olyasmiket sikerül főznöm, amit nehéz szépen lefotózni. Tipikus nemszép de finom kajákat. Vagy olyasmit, amiről kár is írni. (pl natúr sült csirkemell brokkolival)
A legutóbbi nemszép a gombás lencse volt. Viszont határozottan finomra sikerült szerintem. A receptet itt találtam, de igazából azon kívül hogy gomba meg lenecse van benne nem olvastam nagyon tovább, a többit a fantáziámra meg a kedvemre bíztam. Ráadásul ez olyan nekemebéd volt, sokat vagyok mostanság egyedül itthon. Na ja, végzésfelé járó egyetemista aki próbálja írni a diplomáját. Vacsira viszont már kettőnkre sütöttem szimpla kecskesajttal töltött gombafejeket. Meg is vettem hozzá a gombát, de hát ugye annak csak a kalapja kellett, valamit kezdeni kellett a szárával is. Hát ezt kezdtem vele.

Gombás lencsepüré

6 dkg lencse
25 gomba szára (hpgy konkrétan mennyi volt súlyra, fogalmam sincs)
körömyni babérlevél
1 fej vöröshagyma
olaj, só, bors, joghurt

A lencsét beáztattam pár órára. Aztán odaraktam főni némi sóval és egy darabka babérlevéllel. Amikor a lencse már majdnem kész volt a hagymát kis kockára a gombát pedig vékony szeletekre vágtam. Kevés olajon megpirítottam a hagymát és utánaküldtem a gombát is. Nem tudom hogy csináltam, de most nem eresztett levet a gomba. Lehet azért, mert jó forró volt az edény. Vagy nemtudom. Szóval ha eresztett volna levet, azt jól elforraltam volna róla. Jól megborsoztam frissen őrölt borssal, és mivel nem volt leve, tuti borsillat terjengett a konyhában és sokkal intenzívebb lett az íze. (Jó tudni :))
Miután a lencse puhára főtt kihalásztam belőle a babért és egy kevés főzővízzel leturmixoltam. Hozzáöntöttem a pirított hagymás gombához, forraltam rajta egyet és elzártam alatta a tüzet. Még kb 2 ek joghurtot hozzákevertem és jóízűen megettem. :)

Nincsenek megjegyzések: