2008. január 30., szerda

Pizza

Múlt hétvégén végre felavattam a szülinapomra kapott lyukacsos aljú pizzasütő tepsijeimet. Nagyon meg vagyok velük elégedve :)
A tésztához Dolce Vita receptjét használtam kis módosítással, a feltétet pedig nem cifráztam túl: fűszeres paradicsomszósz, füstölt sonka, lilahagyma és mozzarella került a pizzákra. Igen ízletes lett :)

Pizzatészta

50 dkg liszt (10 dkg teljes kiőrlésű tönköly, 20 dkg sima, 20 dkg rétes)
7 g szárított élesztő
3 dl víz (plusz még kicsit adtam hozzá amikor már dagasztotta a gép a tésztát, mert száraznak tűnt)
kb 1-1 tk cukor, só
kb 1 ek olaj
csipetnyi őrölt rozmaring és morzsolt oregano

A tészta hozzávalóit beleszórtam/önöttem a kenyérsütőgépbe és dagasztó-kelesztő programon (1,5 óra) elkészíttettem vele a tésztát. Amikor lejárt a gép három részre osztottam a tésztát, egy-egy adagot ügyeskedtem bele a kerek pizzasütő tepsikbe. Aztán jött rájuk a szósz meg a sonka meg a hagyma meg a sajt és húztak is a kb 220 fokos sütőbe 10-15 percre, amíg szépen megpirult a tetejükön a sajt.

Pizzaszósz

1 papírdobozos (50 dkg-os) paszírozott paradicsom
1 nagy fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
olaj
fűszerek: só, bors, bazsalikom, oregano, majoranna, zsálya, rozmaring - ezeket ízlés szerint

A hagymát apró kockára vágtam, kevés olajon alaposan megpároltam-pirítottam, hozzáadtam a fokahagymát és a borsot, együtt hőkezeltem kicsit, majd ráöntöttem a paszírozott paradicsomot, fűszereztem és lefedve (fröcsögött rendesen) kb fél órát főztem, közben gyakran megkevertem. Ez az adag kényelmesen elég volt a három pizzára.


Nincsenek megjegyzések: