2008. január 20., vasárnap

A szülinapos tortát érdemel

Mint azt az előző posztban is írtam, Párom ismét egy évvel örgebb lett, És ezt persze meg kell ünnepelni, így át is jött tegnap pár barátunk, ettünk, ittunk beszélgettünk, kellemesen telt a késő délután és az este.
A menü sajnos kissé felemásra sikeredett, egy része a VKF! szellemében herkentyű volt, erről majd jövő hét végén írok, mellé akartam csinálni sült polentát, de egy félrefordításnak köszönhetően a kukában végezte az egész - a Nélkülözhetetlen Vendégváró falatokból vettem a receptet, és abban kukoricalisztből készült a polenta... gyanús volt, hogy inkább kukoricadarát kéne használni, de nem hallgattam a megérzéseimre, hiba volt. Szerencsére a vendégek nem vették zokon az esetet, a Kedves pedig átrohant a szomszéd kisboltba egy kis ropogtatni valóért. Nekem meg égett a fejem...:(
De azért sikerélmény is volt szerencsére, a herkentyű finom lett, és a torta sem hagyott kívánni valót maga után. Természetesen a Kedves válaszotta ki, így most én is megsütöttem a márványos brownie-t, amit ősszel az én szülinapomkor egyik kedves barátnőm készített el nekem. Csak annyit változtattam rajta, hogy csináltam a torta mellé amarettos meggyszószt, ebben semmi extra nem volt: egy adagnyi fagyasztott magozott meggyet kevés vízzel megfőztem, szitán megpróbáltam áttörni, de nem nagyon hagyta magát, de azért a várt pépességet sikerült elérni vele, aztán adtam hozzá egy kevés barna cukrot, egy stampedli amarettot, felforraltam és egy kevés megylével elkevert teáskanálnyi keményítővel sűritettem kicsit.
A márványos brownie receptje egyébként eredetileg a tavaly júniusi Gourmet magazinban jelent meg, és az epicurious-on találtam rá. Az eredeti receptet másfélszereztem, kivéve a cukrot, abból a szimpla mennyiséget használtam.

Márványos brownie

Brownie réteg:
15 dkg vaj
10 dkg étcsoki (Tibi ét)
3 tojás
1 bögre (2,5 dl) cukor
1 bögre liszt

Sajttorta réteg:
36 dkg krémsajt (konkrétan 3 Philadelphia Light)
1/3 bögre cukor
1 nagyobb tojás sárgája

Először is előmelegítettem a sütőt kb 170-180 fokra és kivajaztam a 26 cm-es kapcsos tortaformámat. Aztán a darabokra tördelt csokit a feldarabolt vajjal kis léngon felolvasztottam, keverőtálba önöttem, hozzáadtam a cukort és a tojásokat, jól elkevertem, majd a lisztet is hozzákevertem, végül a masszát beleöntöttem a tortaformába.
Ezután gyorsan elmostam a keverőtálat, beletettem a szobahőmérsékletű krémsajtot, a cukrot és a tojássárgáját és kézi habverővel jó alaposan kikevertem. A krémet a csokis rétegre simítottam és egy vajazókéssel igyekeztem kissé összekeverni a barna és a fehér réteget.
Kb 30 percet sűlt, de valószínűleg rövidebb idő is elég lett volna neki, elvileg akkor van kész, amikor a széle már teljesen szilárd a közepe meg épphogy. Hát nekem mindenhol szilárd lett és meg is repedezett sajnos, de szerencsére az ízére ez nem volt rossz hatással. Szobahőmérsékleten a legfinomabb és jól passzolt hozzá az amarettos meggyszósz is.

Nincsenek megjegyzések: