2008. január 12., szombat

Szombati reggeli

Ma reggel igen büszke vagyok magamra, az ágyból kipattanva ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy reggelire valami amerikai palacsinta szerű dologgal lepjem meg magunkat. Receptet nem kerestem, csak mentem a saját fejem meg az éléskamra (vagyis hűtő és szekrény) tartalma után. Alkotás közben kivételesen szorgosan mértem miből mennyit használok, hogy ha jó lesz máskor is sikerüljön, ha meg nem, tudjam min kéne/lehetne változtatni. Az eredménnyel elégedett vagyok, úgyhogy ezt a receptet fogom elővenni legközelebb is, ha ilyen indittatásaim lesznek.

Amerikaias palacsinta

1 tojás
6 ek joghurt
fél ek méz
csipet só
15 dkg lisz (6,5 dkg fehér rozsliszt, 6,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 2 dkg rétesliszt)
1 tk sütőpor
fél dl víz

Először is a tojást jó alaposan felvertem, hozzáadtam a joghurtot, mézet, sót és ismét nekiestem a kézi habverővel, hogy minél levegősebb legyen. Amikor buborékos lett a teteje, úgy gondoltam jó lesz. Ekkor hozzáadtam a liszteket és a sütőport, elkezdtem elkeverni, az állaga kicsit sűrű lett, ezért került bele még víz is. A végeredmény valahol a palacsintatészta és a muffintészta állaga között volt. A lényeg, hogy ne terüljön szét magától a serpenyőben, de azért folyós legyen kicsit, meg lehessen győzni arról, hogy milyen formában szertne megsülni. Szóval amikor elkészültem a tésztával jó alaposan felforrósítottam a palacsintasütőt(nekem teflonos van), első adag előtt tettem bele kis olajat is, de utána már nem. Egyszerre négy kis palacsintát sütöttem, egy palacsintához kb fél evőkanál masszát próbáltam nagyjából körszerű -kb 4-5 cm átmérőjű-, nem túl vastag, de nem is vékony (olyan 3 mm körül) amőbává teríteni. Amikor itt ott már megszilárdulni látszott a massza egy falapáttal megfordítottam őket és rövid idő alatt a másik oldalukat is megsütöttem. Elég gyorsan sültek, csak sajnos nem lett mindkét felük olyan szép, mint a képen, a második oldal foltos let, mert nem sikerült egyenletesen vastgra teríteni a tésztát.
Lekvárokkal (meggy, áfonya, barack- Kedvesnek ez ízlett a legjobban- és hagyma- erről még fogok írni később, mert meg akarom csinálni újra kicsit módosítva a receptet) ettük és teát ittunk hpzzá. Ideális hétvégi reggeli, két éhes vagy három visszafogott embernek.


Nincsenek megjegyzések: