2008. január 25., péntek

WoW

...vagyis World of Warcraft. A főzés mellett a másik mániám. Bár sokkal kisebb, mint amit a gasztronómia felé táplálok. Viszont ebben a játékban is lehet főzni :) Mivel ez a játék online, multiplayer dolog, elég sok közösség is épült köré: a játékosok klánokat hozhatnak létre a virtuális világban, és gyakran ezen klánok tagjai a játékon kívül is tartják egymással a kapcsolatot ilyen-olyan formában. Az egyik ilyen "forma" a blackravens.net, ami egy magyar játékosokból álló klán blogja. Na ők kitalálták, hogy olvasóik valósítsanak meg játékbeli ételeket. Vagy bírjanak rá valakit a megvalósításra ;) Amikor megláttam a felhívást, rögötön felcsillant a szemem, és némi gondolkodás után azt is kitaláltam mit fogok főzni. Beer Basted Boar Ribs lett a finomság, magyarosítva sörös oldalas. Meg témakiíráson kívül köretnek csináltam hozzá babsalátát (fagyasztott fejtett babot megfőztem, sóztam, borsoztam, hozzákevertem egy lilahagymát nagyon apróra kockázva és egy evőkanál balzsamecetet, eztán hagytam kihűlni). Finom lett :) (És ezzel a recepttel bebiztosítom, hogy továbbra is a legtöbben az "oldalas" keresőszóval találjanak a blogomra. )

Sörös oldalas

1-1,5 kg sertésoldalas
0,5 l sör
pár gerezd fokhagyma
1-1,5 ek barnacukor
bors
fokhagymás paprikakrém, az üvegén Sambal Batjak felirat található, fogalmam sincs honnan származik, ajándékba kaptuk és nagyon finom és csííííííííp

Először is begyújtottam a sütőt, olyan 180 fok elérése volt a cél. Aztán a Kedves feldarabolta az oldalast úgy, hogy két borda legyen egy darabban. Majd jöttem én: a sört összekevertem a zúzott fokhagymával, cukorral, paprikakrémmel, borssal. A húst egy kisebb tepsibe tettem, rálocsoltam az ízesített sört, fóliával lefedve beküldtem a sütőbe. Fél óra elteltével kiszedtem, a tepsit, kicsit meglocsoltam a húst a szafttal, visszafóliáztam és még fél órát tötltött így a sötőben. Aztán fólia nélkül újabb félórát, közben egyszer újra meglocsoltam a szafttal.
Ez így kb 3 személyes adag.


3 megjegyzés:

koac írta...

Bár a Frostshockon a Talbuk Steakre szavaztam, ez is nagyon íncsiklandó. Grats!

Zsu írta...

Köszi :)

Névtelen írta...

rád szavaztam a Frostshockon, szép a malac hús, bár én a csípősért nem vagyok oda, for the horde!