2008. június 15., vasárnap

VKF! XVI. - Multikulti piknik

Ebben a hónapban Gourmandula a házigazda és egy remek kis piknikre invitálta a bloggereket. Ami nagyon jó ötlet volt! :) Csak a határidővel rémísztett meg egy kicsit, merthogy az államvizsgára készülés közepette kissé esélytelennek tűnt a piknik összehozása. De szerencsére ott volt a pünkösd hétfő, meg persze pár barát akiket el tudtunk csábítani egy kis szabadtéri eszegetésre. Csak készülni meg tervezgetni nem volt túl sok időm, de azt hiszem ennek ellenére remek délutánt töltöttünk együtt a barátainkkal. És íme a menü, amelynek egy része mások receptjei alapján készült, egy része pedig saját ötlet. Így lett multikulti az én piknikem.

Pékáruk:

Lila Fügétől származó recept alapján bagel:
A recepten annyit módosítottam, hogy a víz felét tejjel helyettesítettem és szárított élesztőt használtam. Aztán sütöttem a tésztából 21 bagelt. Naggyon finom volt, ezúton is köszönet Lila Fügének!



E. Margit oldalán talált recept szerint készítettem kovászos rozskenyeret, ez nagy kedvenc lett, azóta már párszor megsütöttem, megunhatatlan. :)


Amik a kenyérre kerültek:


Gombás kence:
50 dkg gomba apróra kockázva
1 hagyma
só, bors, kakukkfű
olaj
2 ek tejföl

A hagymát apróra kockázva megpirítottam az olajon, utána küldtem a gombát is, fűszereztem, addig pároltam míg minden levét elfőtte, miután levettem a tűzről elkevertem a tejföllel.

Tonhalas kence:
2 tonhalkonzerv
fehér majonéz (0,5 dl tej, 1 dl olaj, 1 gerezd fokhagyma)
2 kis újhagyma
1 camping sajt

Először elkészítettem a fehér majonézt: az olajat a tejjel és a fokhagymával kb fél-1 percig turixoltam. (Imádom ezt a receptet:)) Majd hozzákevertem az apróra vágott újhagymát, a tonhalat és a sajtkrémet.

Sűlt húsos szendvicsbevaló:

4 szelet sertéscomb
1 tk sajátmustár
2 tk boltimustár
kb 1 ek bazsalikomos balzsamecet
1-2 ek olivaolaj

A mustárokat, balzsamecetet és olajat összekevertem, egy nejlonzacskóba tettem bele egy keveset, arra az első szelet húst, arra még kencét, majd húst, kencét... Igyekeztem egyenletesen elosztani a kencét a hússzeleteken, majd zacskón keresztül jól összemaszíroztam az egészet, egy éjszakát pácoltam a hűtőben. Másnap a hússzeleteket forró teflonserpenyőben kisütöttem, majd vékony csíkokat vágtam belőlük és azokat is átsütöttem.


A pikniken mindeni maga állíthatta össze a szendvicsét a fentiekből, volt még mellé rukkola, paradicosm és persze sajt is.



És végül a desszert sem maradhatott el:
Rebarbarás muffin:

25 dkg liszt
fél cs. sütőpor
2 tojás
10 dkg cukor
70 g olaj
kb. 3 dl rebarbaraszósz (8 szálból)

Először is a rebarbarát meghámoztam, felszeleteltem és pici vízzel szétfőztem (vagyis lett belőle rebarbara szósz). A tojásokat elkevertem a cukorral és az olajjal majd a rebarbarával, végül hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet. Kb 180 fokra előmelegített sütőben tölöttek mintegy 25 percet (szilikon formában)



Nincsenek megjegyzések: