2008. június 28., szombat

Mexikói vacsora

Hogy mennyire autentikus, azt nem tudom, finom volt, mindkettőnknek ízlett, ilyen lesz máskor is. :)
Szóval még tegnap előtt este elkezdett motoszkálni bennem, hogy tortillatekercset kéne enni pénteken vacsira. És ha már tortillatekercs, abba guacamole meg paradicsomsalsa is kell, vagy hát legalábbis készítettem valami olyasmiket. Meg persze pácolt, hirtelen sült csirkecsíkok, meg tejföl, meg sajt is került az asztalra. Kíséretképpen pedig mi más, mint kukoricasör.

Tortilla (recept Lila Fügétől)

25 dkg liszt (most fele sima fele teljes kiőrlésű)
fél tk só
fél tk sütőpor
kb 30 ml olaj
kb 1,5 dl víz

A hozzávalókat összegyúrtam majd 8 kis golyót formáltam a tésztából, kb 20 percet pihentettem őket (le kellett volna takarni, de elfelejtettem). Miután eleget pihentek a gombócokat vékony lapokká nyújtottam (elvielg kerekre kéne, nekem az nem megy viszont majdnem négyzet mindig összejön) és felforrósított palacsintasütőben mindkét oldalukat világosra sütöttem.
Pácolt csirkecsíkok

1 csirke melle kifilézve
2-3 tk paprkakrém (sós, Piros Aranyhoz távolról hasonlít, csak jobb, egy kedves nénitől vettük a piacon)
2 gerezd fokhagyma zúzva
1 tk római kömény mozsárban őrölve pár szem korianderrel
pici zöldcitromlé
2 ek olaj

A húst csíkokra vágtam (kb 1x2x0,5 cm-esekre) és összekevertem a többi hozzávalóval. Hűtőbe tettem pácolódni majd vacsora előtt felforrósított wokban, kevés olajon két részletben megsütöttem.

Paradicsom salsa

4 nagy paradicsom
1 kisebb fej lilahagyma
1 hegyes csípős zöldpaprika fele
2 gerezd fokhagyma
fél lime leve

bors

A paradicsomokat félbe vágtam, magját kikapartam és igen apró kockára vágtam. Szintén apróra kockáztam a hagymákat és a paprikát is, összekevertem a paradicsommal, majd ízesítettem a lime lével, sóval borssal. Tálalásig a hűtőben várakozott.

Guacamole

1 puha avokádó
negyed lilahagyma
fél lime leve
a hegyes csípős paprika másik fele
kevés só

Az avokádót félbe vágtam, magját kiszedtem, egy kanállal kikapartam a húsát majd villával összetörtem. Hozzáadtam az apróra kockázott hagymát és paprikát, sóztam, meglocsoltam a lime levével és jól összekevertem.

És akkor az időzítésről: a húst délelőtt bepácoltam. Kora délután összeállítottam a salsát. Amikor párom hazaért összegyúrtam a tortilla tésztáját majd következett a guacamole elkészítése, ezután kisütöttem a húst, végül pedig kinyújtottam és megsütöttem a tortillákat. Amikor mindennel végeztem az asztalra került a tortilla, a hús, a guacamole, a salsa valamint egy pohár tejfől és egy nagy adag reszelt sajt. Aztán mindketten saját magunk állítottuk össze a tekercseinket. Hasonlóan "szalonképesen" fogyasztható, mint a hamburger vagy a gyros, épp ez benne a jó. :)

A képen pedig szorongatom a saját kis csini tekercsemet. :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia !
Most találtam Rád, nagyon tetszik ahohy a receptetet leírtad, rutinos róka lehetsz a konyhában.
Ha van még hasonló szöszeneted szívesen létnám.
Üdv. Róz