2008. augusztus 24., vasárnap

VKF! XVIII. Különleges túrósok

Végre egy alapanyagos VKF! :) Ízbolygó rendesen el is ültette vele a bogarat a fülembe és egy egész menüt szerveztem a túró köré. Az előétel könnyű, zöldfűszeres rikottával töltött paradicsom volt, ezt követte egy vörösboros marharagu enyhén mutálódott túrógombóccal végül pedig a nemrégiben elkészített mokkás túrótorta mutációja került az asztalra.

Zöldfűszeres rikottával töltött paradicsom

friss bazsalikom és metélőhagyma
25 dkg rikotta
kevés só
6 db kisebb paradicsom
krémbalzsmaecet

Először is sikerült friss zöldfűszert beszereznem, vagyis majdnem frisset, egészen konkrétan fagyasztottat. Nagyon meg vagyok vele elégedve, azt hiszem rá is fogok szokni. Szóval a rikottát kkevertem a zöldfűszerekkel - úgy érzéssel tettem belőlük, hogy azért ne legyen teljesen zöld a rikotta, de ne is kelljen vadászni benne a fűszereket-, majd enyhén megsóztam. A paradicsomokat félbevágtam, kikapartam a belsejüket és megtöltöttem a fűszeres túróval. A még előző nap készített -fél liter balzsamecetet forraltam be olyan mésfél-két decinyire, nagyon kellemes eredményt kaptam, főleg hogy első próbálkozás volt:)- krémbalzsamecettel pötyögettem körbe a paradicsomokat tálalás előtt.
A rikotta egyébként olasz, savóból készült túró. Nem olyan szemcsés mint a mi túrónk, számomra kissé tejszínesebb, édeskésebb az íze.



Vörösboros marharagu juhtúrós nudlival

60 dkg marhalapocka
1 fej vöröshagyma
4 kisebb paradicsom
1 pohár egri bikavér (Simon)
4 babérlevél
2 szegfűszeg

olaj

12,5 dkg tehéntúró
12,5 dkg juhtúró
1 dl dara
2 tojás

A kétféle tórót kikevertem a tojásokkal, hozzáadtam a darát és kb 4 órát állni hagytam a hűtőben. Kb másfél-két órával tálalás előtt a hagymát apróra kockáztam, kevés olajon lassú tűzőn párolatam-pirítottam, közben a húst kb 2 cm-es kockára vágtam a paradicsomot pedig hámozás és magtalanítás után felaprítottam. Amikor a hagyma kellően puha és kissé világosbarna lett hozzáadtam a paradicsomot, kicsit összekevertem és a húst is utánaküldtem. A húst addig kevergettem, amiíg minden oldala kifehéredett, ekkor felöntöttem a borral, hozzáadtam a babérlevelet és a szegfőszeget, majd lefedve kb egy órát főztem, amíg jól megpuhult és finom szaftja képződött. Amikor már majdnem kész volt a hús, nekiálltam a nudlinak: egy nagy fazékban tettem oda vizet forrni majd a túrós masszából kb 2 cm hosszú, 1 cm vastag kis nudlikat formáztam vizes kézzel. Eléggé pepecs meló volt, de megérte :) A nudlikat kést részletben főztem ki majd az időközben elkészölt marharaguval tálaltam.



Szedres túrótorta

15 dkg mandula
10 dkg zabos keksz (Győri Zabfalatok)
6 dkg vaj olvasztva
12,5 dkg Philadelphia krémsajt
77,5 dkg túró
4 tojás
2 marok feketeszeder
12 dkg cukor
6 ek mézes pálinka
5 dkg étkezési keményítő

A mandulát forró vízbe tettem pár percre, majd leszűrtem, és amint hozzá tudtam nyúlni, kinyomkodtam a héjából. Miután száradt kicsit száraz serpenyőben körbepirítottam, végül mitán ezt is kiheverte (vagyis kihűlt) ledaráltam. A kekszet kézzel elmorzsoltam -csak azért kézzel, mert hagyta magát, különben zacskóban sodrófával intéztem volna el őket. A darált mandulát és a kekszmorzsát összedolgoztam az olvasztott vajjal és két ek pálinkával, majd 12 muffinforma és egy gyümölcskenyérforma aljára nyomkodtam. Ezután a túrót és a krémsajtot elektromos habverővel krémesre kevertem a cukorral majd beleturmixoltam a feketeszedret -nagyon ütős színe lett:)-, ezután egyenként belekevertem a tojásokat végül pedig a keményítőt. A masszát a mandulás-kekszes alapra kanalaztam (a muffinformákba úgy, hogy pont tele legyenek, a maradék pedig ment a gyümölcskenyérformába. 180 fokra előmelegített sütőben kb 25 percig sült, amíg a torta széle kissé megbarnult de a közepe émég rózsaszínes maradt.

Nincsenek megjegyzések: