2008. augusztus 11., hétfő

Calzone

Egy ideje mozgatta a fantáziámat a hajtott pizza, azaz a calzone és nemrégiben el is készítettem. Egyáltalán nem csalódtam, sőt, ilyet máskor is, nem is tudnám megmondani, hogy ez ízlik-e jobban, vagy a hagyományos.
Calzone cukkinivel és tonhallal

1 adag pizzatészta
1 cukkini
1 doboz tonhalkonzerv (nemolajos)
1 zacskó minimozzarella
1 doboz hámozott paradicsom
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
bazsalikom, oregano, rozmaring, zsálya (mind szárított), frissen őrölt bors
olaj

Először is elkészítettem a tésztát. Amíg az kelt, a hagymát apróra kockáztam, kevés olajon megfonnyasztottam, őröltem rá némi borsot majd nyakonötöttem a paradicsomkonzervvel, fűszereztem, a paradicsomokat fakanállal szétnyomkodtam majd kb 20-30 percet főztem kislángon, míg jó sűrű nem lett. A cukkinit hosszában kb 2 mm-es szeletekre vágtam és forró grillserpenyőben megsütöttem. Amikor megkelt a tészta jól átgyúrtam, 4 részre osztottam, mindegyikből kb 25 cm átmérőjű korongot nyújtottam. Aztán egyesével sütöttem meg őket: egy tésztakorongot fektettem a pizzasütőtepsimre, megkentem a paradicsomszósszal, felére tettem cukkinit, némi lecsöpögtettett tonhalat és pár széttépkedett mini mozzarellát. A tészta nemmegpakolt felét ráhajtottam, szélet összenyomkodtam-hajtogattam majd a jó alaposan felforrósított sütőbe toltam mintegy 10 percre, amíg szépen megpirult a teteje. Nyamm.

Nincsenek megjegyzések: