2008. augusztus 28., csütörtök

Szállásdíj

Ma megyünk bátyámékhoz Szegedre, vasárnapig fogjuk élvezni a vendégszeretetüket, meg a SZINt :) És ah már ott lesz a fesztiválozós szállásunk, gondoltam "fizetségül" viszek valamilyen sütit is. A választásom Maci mogyoróvajas kekszére esett, igaz kicsit módosítottam rajta, mert egyszer már megsütöttem, de akkor túl lágy lett a tészta, nagyon szétterültek a kekszek sütés közben, így növeltem kicsit a lisztmennyiséget. Aztán egy kis feldobás kedvéért, nem csak sima, hanem darabos mogyoróvajat is tettem bele, meg némi a.szalt áfonyát. Első ellenőrzés szerint finom lett, remélem bátyáméknak (főleg a két unokaöcsémnek :) ) is ízleni fog. Ilyenkor azért sajnálom, hogy ilyen messze lakunk egymástól, nagyon tudnak hiányozni mindannyian.

Áfonyás mogyoróvajas keksz

12,5 dkg mogyoróvaj (fele sima, fele darabos)
10 dkg vaj
20 dkg liszt (fele sima, fele teljes kiőrlésű)
10 dkg cukor (fele barna fele fehér)
1 tojás
fél tk szódabikarbóna
2 maroknyi aszalt áfonya

A mogyoróvajat és a felkockázott vajat egy nagy keverőtába tettem és vártam, amíg jól megpuhulnak, mivel a hűtőből szedtem ki őket. Amikor jól keverhetőek lettek elektromos habverővel jól elkevertem, aztán hozzáadtam a cukrot, azzal is elkvertem, végül a tojást is és addig maceráltam a masszát, míg a cukor fel nem olvadt. Ekkor került hozzá a liszt és a sütőpor, ezt már kanállal kevertem hozzá, nem géppel. Végül beledolgoztam az aszalt áfonyát is, kézzel, mert kanállal túl macerás volt. Közben a sütőt előmelegítettem kb 180 fokra. A masszából mogyorónyi golyókat formáztam és sütőpapírral bélelt tepsire fektettem őket egymástól olyan távolságra, hogy ellapítva ne érjenek össze. Amikor tele lett a tepsi fogtam egy nehéz whiskey-s poharat meg egy darabka sütőpapírt (hogy ne ragadjon rá a pohárra a tészta) és azzal lapítottam el a tésztagolyókat olyan 3 mm vastagságú korongokká. Az én sütőmben kb 5-10 perc alatt lettek jók. Ilyen kis kekszekből lett két 25 darabos meg egy 36 darabos tepsi, szóval összesen 86 darab keksz.

2 megjegyzés:

Piszke írta...

jó, jó a keksz, de a SZIN-ért nagyon irigyellek!!

Zsu írta...

Köszi Piszke :) És irigykedhetsz is, nagyon jó volt, csak egy koncertről kellett elmenekülnünk (a Doors emlékzenekar finoman szólva kritikán alluli volt).