2009. december 24., csütörtök

Boldog Karácsonyt!

Végre itt vannak az ünnepek, kezdődhet a vendégjárás, nekünk idén a vendég szerepe jut, hamarosan megyünk leendő anyósomhoz, hogy együtt főzzük meg a szentestei menüt, holnap pedig nyakunkba kapjuk az országot és az én családomat kezdjük végigjárni, ha minden igaz 26-án estére itthon is leszünk.
És a recept amivel kellemes karácsonyt kívánok, a múlt héten emlegetett trüffel:

Marcipános trüffelkockák

15 dkg tejcsoki
17,5 dkg étcsoki
10 dkg vaj
1 dl tejszín
4 ek rum
20 dkg marcipánmassza
5 dkg sótlan, hámozott pisztácia
5 dkg porcukor




A csokikak apróra tördeltem és egy keverőtálba tettem. A vajat, tejszínt és rumot felforrósítottam (de nem forraltam fel) és a csokira öntöttem, habverővel kevertem amíg fel nem olvadt a csoki. (Ha nem akarna rendesen felolvadni, mert kicsit nagyok lettek a csokidarabok -én így jártam- akkor gőz fölé téve lehet rásegíteni az olvadásra.) Ezután megvártam, amíg szobahőmérsékletű nem lett, akkor 1 órára betettem a hűtőbe. Közben a marcipánt összegyúrtam a porcukorral és a finomra darált pisztáciával. Kicsit nehezen állt össze, úgyhogy gyúrás közben kissé bevizeztem a kezemet, ennyi folyadék elég is volt ahhoz, hogy ne akarjon szétesni a massza. A pisztáiás marcipánt két részre osztottam és porcukorral meghintett gyúrúdeszkán mindkettőt kinyújottam. A cél téglalap lett volna ami nemigazán jött össze, úgyhogy megelégedtem azzal, hogy közel azonos korongok lettek. Az egyik korongot egy nagyobb vágódeszkára fektettem és az időközben kellőképpen kihűlt trüffekrémet rásimítottam majd befedtem a másik marcipánkornggal. Még kb két órára visszatettem a hűtőbe dermedni, végül kis kockákra daraboltam. Fogyasztásig érdemes hűtőben tárolni. Idén ez van a bolti szaloncukor helyett.

Nincsenek megjegyzések: