2009. december 15., kedd

Karácsony projekt 2009 a.k.a. Minden napra egy süti /2

Kedd van, elkészült a második adag sütemény is, szintén az ezeréves Tina Konyhából (onnan lesz az összes idei sütiféle). 2 darabot már megettünk belőle, mert most sütöttem ilyet először. Szerencsére finom lett. Szóval a többire már vigyázni kell nagyon, mert nem mit ajándékba adni.
Ebből a tésztaadagból 24 kis süti lesz, viszont a díszítéshez szükséges 5 dkg mogyoró és egy tojás sárgája plusz 2 evőkanál tejszín simán elég lehet dupla vagy tripla adag tésztához is.
A kép tipikus esti lámpás lett, sajna ilyenkor másra nem futja.

Mogyorós cipócska

10 dkg vaj
6 dkg cukor
fél üvegcse (kb 15-20 ml) vaníliaaroma; ha lenne itthon akkor vanília eszenciát használtam volna
csipetnyi só
15 dkg liszt
1 tk sütőpor
5 dkg mogyoró
1 tojás sárgája
2 ek tejszín - ehelyett joghurtot használtam, teljesen jó lett az eredmény így is



A vaj felolvasztottam, majd keverőtálba öntöttem és hűlni hagytam, m-g szobahőmérsékletű nem lett. Aztán jó alaposan kikevertem a cukorral, sóval és vaníliaaromával. A lisztet a sütőporral együtt a cukros vajhoz szitáltam és összegyúrtam. Közben a sütőt 200 fokra előmelegítettem. A tésztát 24 részre osztottam és kis cipókat formáltam belőle. Minden cipó tetejét késsel bevágtam (ez végül sütés után nem látszott), megkentem őket a joghurttal elkvert tojás sárgájával és az apróra vágott mogyoróba mártottam őket. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam őket, egymáshoz nem túl közel, majd a 175 fokra visszavett sütőben sültek kb 15 percig. Ezután pár percet hűltek a tepsiben (ekkor még nagyon puhák voltak) majd rácsra szedve hagytam őket teljesen kihűlni.

Nincsenek megjegyzések: