2009. december 17., csütörtök

Karácsony projekt 2009 a.k.a. Minden napra egy süti /4

Na a mai süti egyáltalán nem annak indult, mint ami végül lett belőle, sőt majdnem ki is dobtam, de aztán sikerült kihozni belőle egy fogyasztható aprósütit. Az eredeti recept szerint ebből a tésztából csillagcsöves nyomózsák segítségével kellene csillagokat nyomni a sütőlemezre, amivel az én nyomózsákom nem értett egyet, úgyhogy végül teáskanállal pötyögtettem tésztahalmokat a tepsire. Amik mire megsültek korongok lettek. Úgyhogy valószínűleg még jó is, hogy nem csillag formából indultak. Csakhogy ezek a korongok ízre eléggé semmilyenek voltak. Már kezdtem kétségbe esni, amikor eszembe jutott a tegnapról maradt darált dió és csoki, amibe végül nem mártogattam bele a habrudakat, viszont ma remekül feldobták az amőba-alakú sütiket.

Amorf süti csokival és dióval

20 dkg puha vaj
10 dkg cukor - ezt legközelebb részben vaníliás cukorral helyettesíteném
1 tojás
20 dkg liszt
10 dkg étkezési keményítő

10 dkg étcsoki
1 tk olaj
5 dkg darált dió




A puha vajat a cukorral és a tojással kérmesre kevertem majd hozzászitáltam a lisztet és a keményítőt majd a kézi robogép gyúrópálcájával simára kevertem. A masszából teáskanálnyi halmokat pötyögtettem a sütőpapírral bélelt tepsire és kb 170 fokon addig sütöttem, míg az alja barnulni kezdett, ez úgy jó 10 perc volt. Két menetben sültek ki a sütik. A sütőből kivéve rácson hagytam őket kihűlni.
Amikor kihűltek gőz felett felolvasztottam a csokit, hozzákevertem az olajat és minden sütit megmártottam benne majd a darált dióban is. Szilikonlapra pakoltam őket megkötni.

Nincsenek megjegyzések: