2009. december 19., szombat

Karácsony projekt 2009 a.k.a. Minden napra egy süti /5

Kicsit megcsúsztam, ugyanis ezt a sütit tegnap este akartam megsütni, de végül csak a tészta készült el, mert fél órára be kellett tenni a hűtőbe, ez idő alatt pedig nekiálltam filmet nézni, aminek persze 11 után lett vége, akkor meg már nem volt kedvem sütögetni. Úgyhogy a sütés mára tolódott, nem is baj, legalább fűtöttem a sütővel kicsit a lakást ebben a hidegben és hóesésben. A recept egyébként szintén az ezeréves Tina Konyhából, és már nem először sütöttem ilyen sütit, úgyhogy nem okozott olyan meglepetéseket mint a habrúd és az amorf süti.
És ezzel végeztem is a süti sütéssel, még jövő hét elején fogok készíteni egy trüffelt szaloncukorpótlónak, aztán már csak ünnepelni és utazni kell a családhoz.

Sárgabarackos szivek

20 dkg vaj
30 dkg teljes kiőrlésű liszt
10 dkg cukor
1 tojás
baracklekvár az összeragasztáshoz
kevés porcukor a tetejére




A felkockázott vajat elmorzsoltam a liszttel, majd összegyúrtam a cukorral és a tojással, folpackba csomagolva egy éjszakára a hűtőbe tettem (eredetileg fél órára kellett volna, ugye...). Másnap jó fél órával azelőtt hogy nekiálltam volna nyújtani, kivettem a tésztát a hűtőből. Amikor már gyúrható volt több részletben 3-4 mm-esre nyújtottam és szív alakú sütikiszúrókkal kiszaggattam a tésztát. A sütőt kb 180 fokra előmelegítettem. Sütőpapírral bélelt tepsiben kb 10 percet sültek a sütik, amíg barnulni nem kezdett az aljuk. Amikor kisültek még melegen baracklekvárral összeragasztottam két-két szívsütit és rácson hagytam őket kihűlni. Miután kihűltek kevés porcukorral szórtam meg őket.

Nincsenek megjegyzések: