2009. december 14., hétfő

Karácsony projekt 2009 a.k.a. Minden napra egy süti /1

Hát ha minden jól megy visszatérek a bloghoz de nem ígérek semmit... a lényeg, hogy kicsit több, mint egy év folyamatos műszakban dolgozás után múlt hét péntek óta rendes munkaidőm van, hétfőtől péntekig, 8-4ig (vagy 9-5ig, ahogy sikerül). Úgyhogy visszatér a rendszer az életembe és nagyon remélem hogy ezzel együtt a blogolási kedv is, és nem csak olvasni fogom a többi gasztroblogot.

És akkor az aktuális téma... nem tudok - és nem is akarok- elszakadni attól, hogy karácsonyra a szeretteim saját sütésű sütit kapjanak ajándékba, úgyhogy idén ezt a hetet szántam arra, hogy elkészüljenek a finomságok. Minden este szépen egy fajta, péntekre végzek is a kinézett sütikkel, jövő hétre már csak egy trüffel fog maradni, az lesz a szaloncukor-pótlék nekünk.

És akkor a mai recept, aminek az alapja, a kávés aprósüti egy ezeréves Tina Konyhából van, a díszítés pedig innen, egyszerűen belehabarodtam ezekbe az elektronpályákba :) Mondjuk az enyémek nem lettek ennyire szépek, de talán majd egyszer...

Kávés aprósütemény atomdísszel

1 tojás
2 ek instant kávé
5-6 dkg porcukor
125g vaj
225g liszt
díszítéshez:
10 dkg porcukor
2 ek citromlé
cukorgyöngy


A tojás felvertem, beleszórtam az instant kávét és addig kevertem, míg teljesen felolvadt, majd hozzászitáltam a porcukrot és azzal is elkevertem. A hideg vajat felkockáztam és elmorzsoltam a liszttel, majd a lisztes vajat összegyúrtam a kávés keverékkel. A tésztagombócot folpackba csomagolva fél órára hűtőbe tettem. Negyed óra után begyújtottam a sütőt és 175 fokra előmelegítettem. A hűtőből kivett tésztát lisztezett deszkán 2-3 mm vékonyra nyújtottam és 6 szirmú virágformájú kiszúróval kiszaggattam. Kb 60-70 db sütim lett. 3 tepsibe féretek bele, és kb 10 perc sülés után lettek készen. Miután kihűltek nekiálltam a díszítésnek: elkevertem a porcukrot a citromlével és nejlonzacskóba töltöttem a masszát, aminek egyik sarkára kis lyukat vágtam. Minden sütire 3 ellipszist -azaz elektronpályát- rajzoltam a masszával és mindhárom ellipszisre tettem egy-egy cukorgyöngyöt -vagyis elektront. Mert igenis lehet tudni, hol vannak azok a cseles elektronok. Bár lehetnének élethűbbek is az atomsütik, ha lenne atommagjuk is, de az már egyrészt nem fért rá a sütire, másrészt nem is sikerült 3 különböző színű cukorgyöngyöt beszereznem.
Remélem marad belőlük karácsonyig.

Nincsenek megjegyzések: