2009. december 16., szerda

Karácsony projekt 2009 a.k.a. Minden napra egy süti /3

A mai süti nem ajándéknak készült, hanem itthonra. Most hogy készen van, azt kell mondjam szerencsére. Szegényke sajnos nagyon nem fotogén, szóval fotó nem is készült róla. Meg kicsit el is rontottam: csak fél adagot készítettem, de a kakaópor mennyiségét elfelejtettem megfelezni. Hát így jártam. Legalább ízre okés és még ropogós is. Egyébként tojásfehérje pusztító recept, azért is válogattam be az idei repertoárba. És igen, szintén Tina Konyha.

Csokoládés habrúd (az eredeti mennyiségekkel)

4 tojásfehérje
csipet só
20 dkg cukor - szerintem a fele is elég bele és én porcukorral készítettem
10 dkg étcsoki
2 ek kakaópor
10 dkg darált dió
Díszítéshez:
10 dkg étcsoki
10 dkg darált dió

A tojásfehérjéket a sóval és az apránként hozzáadott cukorral kemény habbá vertem. A diót összekevertem a lereszelt csokival és a kakaóporral és több részletben a tojáshabhoz kevertem. A sütőt előmelegítettem 150 fokra. Aztán a tojáshabot csillagcsöves nyomózsákba töltöttem és sütőpapírral bélelt tepsire csíkokat nyomtam volna, ha hajlandó lett volna kijönni a habzsákból a massza, de nem, a csoki és a dió eltömítette a legnagyobb csillagcsövet is. Úgyhogy a massza átkerült levágott sarkú nejlonzacskóba, abból már sikerült a kb 5cm-es rudakat a sütőpapíros tepsire nyomni. Kb 15-20 percet sültek, amíg reltíve könnyen el nem váltak a papírtól. Lehet díszíteni is: olvasztott csokoládéba mártani a felét és meghempergetni a dióban.

Nincsenek megjegyzések: