2008. március 5., szerda

A kérés teljesült

Kedves már napok óta emlegette hogy milyen régen sütöttem csokis kekszes muffint, és hogy ez így nagyon helytelen dolog. Úgyhogy engedtem az "erőszaknak" ;) (Mindkettőnkön kezd látszani a diéta hatása, nem csak alak és kilóügyileg, hanem édességhiányilag is, ez utóbbi sajnos) De azért igyekeztem lehetőleg minél diétábailleszthetőre faragni a muffint. A módosításaim nem tették tönkre a végeredményt, lehet relatíve nyugodtan bűnözni. :) (A recept eredetije a még több muffin című füzetből származik.)

Csokiskekszes muffin

2 és 2/3 doboz csokiskeksz (na ez az a rész, amit sehogy sem tudok diétásabbá tenni, amúgy egy doboz 125 g, és a Spar sajátmárkásást szoktam használni)
25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
2 és fél tk sütőpor
fél tk szódabikarbóna
1 tojás
egy 450 g-os natúr joghurt
kb 0,8 dl olaj

Először is begyjtottam a sütőt, a cél kb 180 fok. Aztán nekiálltam csikiskekszet darabolni kicsire, már egész gyakorlott vagyok benne, meg tudom miért pepecselek, szóval határozottan gyorsabbnak érzem ezt a műveletet, mint amikor először csináltam. A kekszdarabokhoz hozzákevertem a lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát. Aztán a tojás egy másik tálban jól felvertem aztán hozzákevertem a joghurtot és az olajat. Végül a tojásos masszát hozzáadtam a lisztes-kekszes keverékhez és nagyjából homogenizáltam. Eléggé sűrű lett, de igyekeztem ettől a ténytől nem megilyedni. Közben a sütő szépen bemelegedett, úgyhogy a masszát a szilikon muffinformába kanalaztam és beküldtem a sütőbe mintegy 25 percre. Miután kijöttek a sütőből először a formában hűltek kb 5 percet a muffinok, aztán meg rácson érték el a szobahőmérsékletet. Vagyis nem az összes, muszály volt lemeózni jól sikerültek-e, szóval pár darab langyosan elfogyott, finom lett. :) És hidegen is jó. :)


1 megjegyzés:

Oreste írta...

Ciao Zsu, un saluto da Roma.