2008. március 6., csütörtök

Levesvacsora

Anyus pár héttel ezelőtti ittjártakor hozott fagyasztott spárgát is. Igazából még nem használtam ilyesmit, de ha már ott lapult a fagyasztóban, csak kezdeni kellett vele valamit. :)
Így lett belőle finom leves -krémlevesszerű,de nemigazán sűrű-, pirított szalonnakockákkal és márványsajttal megszórva. Nagyon bejött ez a hármas. Alig várom, hogy végre elinduljon a spárgaszezon. :)

Spárgakrémleves

kb fél kg zöld spárga
1 fej vöröshagyma
fél liter tyúkalaplé (fagyasztott aranytartalék egy hatalmas fazék húslevesbőllevesből)
kevés őrölt fehérbors

olaj
füstölt szalonna
márványsajt

A hagymát apró kockára vágtam, kevés olajon megpároltam-pirítottam (rögtön megsóztam, ahogy az olajba került, így ereszt egy kis levet, jobban párolódik), majd hozzáadtam a spárgát (kb 2 cm-es darabokra vágva fagyasztotta le anyus, és a fagyasztóból egyenesen a fazékba vándoroltak), megszórtam a fehérborssal és hozzáadtam a még kőállagú alaplevet, lefedtem, és vártam hogy minden felolvadjon, aztán felforrjon és megpuholjon a spárga. Amikor kellően puhának gondoltam, lehúztam a levest a tűzről, néhány spárgafejet kihalásztam belőle, a többit pedig leturmixoltam majd átszűrtem, végül kicsit még visszatettem a tűzre, hogy átmelegedjen. A turmixolás előtt azért hagytam kicsit hűlni, addig egy félmaréknyi apróra kockázott füstöltszalonnát megpirítottam és egy kisebb darab márványsajtot apróra kockáztam. Tálaláskor a tányérokba osztottam a spárgafejeket, rámertem a levest majd megszórtam a szalonna- és sajtkockákkal. Ketten el is tüntettük az egészet. Viszont fotózni nem mertem, mert a leves szine antifotogén lett.

Nincsenek megjegyzések: