2008. március 17., hétfő

Polentás

Ez olyan tipikus gombhoz a kabát eset. Az egész úgy indult, hogy olvastam Mammánál a sajtos polenta receptjét, és az jól befészkelte magát a gondolataim közé. Ennek a fészkelésnek az lett a vége, hogy a pénteki bevásárláskor egy zacskó kukoricadara is a kosaramba került, és elhatároztam, hogy a vasárnapi ebéd sajtos polenta lesz. Ezek után már csak azt kellett kitalálnom, hogy mihez is legyen a polenta. Eszembe jutott, hogy a fagyasztóban várja a sorsát egy csirkemellfilé, meg hogy mindenképp egy paradicsomos, darabos szószós valamit tudnék elképzelni. Így kiötlöttem a következőt: kockázott csirkemell lilahagymával megpitítva, hámozott paradicsommal nyakonöntve, zsályával, rozmaringgal ízesítve. Jó kis kombináció lett ez a sajtos polenta mellé. És Páromtól a hétvégén másodszor is megkaptam, hogy ilyet főzhetek máskor is:) (Az első a tikiknédli volt)

Paradicsomos csirke sajtos polentával

A polentához

20 dkg kukoricadara
15 dkg sajt (alpesi kellene, de sajnos nem siekrült beszerezni, úgyhogy goudával csináltam, nem volt rossz, de azért kipróbálnám a Mamma által emlegetett sajtokkal is)
1,2 l folyadék: egy 3,3 dl-es dobozos tej plusz víz
2 ek vaj
só, fehérbors

A vizezett tejet felforraltam, sóztam, borsoztam (meg elvileg itt kellett volna belekeverni a vajat is, de elfelejtettem) majd folyamatos keverés mellett beleszórtam a kukoricadarát, és kevertem és keverte, aztán eszembe jutott a vaj -úgy 10 perc után-, gyorsan hozzáadtam azt is, aztán kevertem és kevertem tovább, kb 20-30 perc után már eléggé összeállós, edényfalától elválós volt a massza, ekkor levettem a tűzről, egy vízzel kiöblített közepes méretű tepsibe simítottam és hagytam ermedni, amíg elkészítettem a csirkét. Közvetlenül tálalás előtt háromszögekre vágtam és kevés olajjal megkent grillserpenyőben mindkét oldalukat megpirítottam. (Ennek az adagnak a fele elég volt kettőnknek, úgyhogy csak a felét sütöttem a meg, a többit feldarabolva a fagyasztóba tettem, remélem túlélik.)

Paradicsomos csirkemell rozmaringgal és zsályával
1 csirke melle (filé)
1 hámozottparadicsom konzerv
1 lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
olaj
kevés só
rozmaring és zsálya ízlés szerint

A lilahagymát nagyobb kockára vágtam, a fokhagymát a kés lapjával szétnyomtam és felszeleteltem, majd kevés olajon megpirítottam, ezután hozzáadtam a kockára vágott csirkemellett, hirtelen átpirítottam, nyakonöntöttem a hámozott paradicsommal, a paradicsomokat a fakanállal szétnyomkodtam kissé, kevés sót adtam hozzá és egy-egy csipet szárított zsályát és rozmaringot. Nem főztem túl sokáig, talán 10-15 percig, de mielőtt levettem volna a tűről egy csirkekockán ellenőriztem, hogy nem nyers-e, de nem volt az, így késznek nyilvánítottam. Ekkor következett a polentaháromszögek pirítása, majd a tálalás. Csak a polentából sikerült dupla adagot készítenem, a csirke pont elég volt kettőnknek.


Nincsenek megjegyzések: