2008. március 9., vasárnap

Spenótos ázsiai

Múlt hét szombathoz hasonlóan most is piacon jártam. És ez alkalommal már kerestem a spenótot áruló bácsit, megint vettem tőle egy harmincdekás csomagot. Mert ebédre valami tavasziast, zöldet szerettem volna készíteni. (Azt hiszem Mamma megfertőzött a zöld menüjével) Meg a kamraszekrényben ott várakozott türelmesen a rizstészta. Ideje volt azt is kipróbálni. Így a szombati ebéd kevergetve sütött spenótos csirkehús lett risztésztával.
Nagyon meg voltam elégedve a végeredménnyel, viszont ebéd közben lett még pár ötletünk a recept továbbfejlesztésére: csirke helyett hallal (igaz a csirke osztrigaszószban volt pácolva, szóval tengeríz így is volt), még zöldfélével, vagyis inkább zöldfűszerrel, mondjuk talán citromfűvel, és gombával. (Gombát eredei terveim szerint akartam rakni bele, csak aztán elfelejtettem, pedig van is itthon szárított fafüle gomba). Meg el tudnék képzelni hozzá egy kis pirított szezámmagot is.

Spenótos csirkés risztészta wokban

1 kisebb csirkemellfilé
30 dkg spenót
1 csomó újhagyma
1 tk osztrigaszósz
fél ek balzsamecet
kb 2-3 cm-es gyömbér
2 gerezd fokhagyma
10 dkg rizstészta
1 ek sötét szójaszósz
1 tk barnacukor
fél tk fokhagymás paprikakrém (sambal batjak)
víz
olaj

Először is a csirkemellett vékonyan felszeleteltem, összekevertem az osztrigaszósszal és az ecettel. Hagytam pácolódni kb 1 órát. Ezután a spenótot megmostam, majd kb centi széles csíkokra vágtam. Az újhagymát vékonyan felszeleteltem, a zöld részét a spenóthoz adtam. A gyömbérdarabot és a fokhagymagerezdeket Párom megtisztította, az előbbit lereszelte, utóbbit pedig fokhagymanyomóval kezelte. Azonban mielőtt nekiálltam volna a zöldfélék darabolásának, a rizstésztát egy nagyobb tálba tettem és leöntöttem meleg vízzel. Kb 5-10 percet ázott, nagyjából puhának is tűnt mire a darabolás végére értem, úgyhogy leszűrtem. Az egészre persze kellett egy kis szósz is: ehhez a sötét szójaszószt összekevertem a barnacukorral és a paprikakrémmel, valamint kb fél dl vízzel. Miután mindent szépen előkészítettem, begyújottam a wok alatt a tüzet és várta, hogy jó alaposan felorrósodjon. Amikor már úgy tűnt, füstöl, beleöntöttem egy kevés olajat, majd a fokahymát és a gyömbért, keverem rajta kettőt, jött hozzájuk az újhagyma fehér része, ezen is kevertem kettőt, majd a hús is a wokba került, ezt addig kevergettem, míg mindenhol szépen kifehérdett, meg kicsit meg is pirult. Ekkor adtam hozzá a spenótot és az újhagyma zöld részét, kevergettem, amíg a spenót össze nem esett, a spenótos csirkéhez adtam a lecsepegtetett risztésztát és a szószt, jól összekevertem az egészet és el is zártam a wok alatt a tüzet. Ketten kellemesen jóllaktunk ezzel az adaggal.


Nincsenek megjegyzések: