2007. február 2., péntek

Az első...

Végre rászántam magam és belevágtam. Hogy mi fog kisülni belőle, még nem tudom, de remélem valami finom és érdekes és izgalmas és...
A végső lökést Chili&Vanilia felhívása adta meg. Úgyhogy a Vigyázz, kész, főzz! első témájához, azaz a Kalóriszegény gourmet desszertekhez fűznék hozzá én is egy kis házikedvencet, egy finom könnyű joghurttortát.
A receptet több, mint tíz éve tanultam a bátyámtól, nagyon egyszerű, és jól variálhtó. Gourmet vonalat a hozzá kitalált calvadosos öntet hivatott erősíteni.
Tehát a recept:

Könnyű joghurttora

2 pohár natúr joghurt
4 dl habtejszín
4 tk zselatin
1 zacskó vaníliás cukor
4 ek cukor vagy méz (most próbáltam ki édesharmatmézzel, nagyon jó lett vele)
ízlés szerint gyümölcs, ez jelen esetben almabefőtt lett

A joghurtot és a mézet összemelegíttettem a zselatinnal, de épp csak annyira, hogy a zselatin feloldódjon, felforralni nem szabad. (Nekem ehhez a művelethez nagyon hasznos szokott lenni az anyósjelölttől kapott tejforraló edény- duplafalú, vizet kell a két fal közé tölteni.) Megvártam amíg kézmelegre hűlt, hozzáadtam a kisebb darabokra vágott almát és óvatosan belekevertem a vaníliás cukorral kemény habbá vert tejszínbe. Ekkor mehet a formába, amit most kivételesen nem béleltem ki folpackkal, mert karácsonyra megleptem magam egy szilikon sütőformával és abba nem ragad bele. A hűtüben kb egy éjszaka alatt szépen megdermedt.
Másnap elkészítettem hozzá a calvados-os almaszószt: egy almát megtisztítottam, felkockáztam és egy kevés vajon némi cukor társaságában megpirítottam majd összeturmixoltam egy kevés vízzel és egy löttyintésnyi calvados-szal.
Finom lett, az egyszemélyes házi bíráló testületem legalábbis azt mondta.


Nincsenek megjegyzések: