2007. február 17., szombat

Fóliában sült oldalas

Már régóta szemeztem a Váncsa könyv egyik receptjével, és a nagyapámtól vásárolt fél röfi, jobban mondva a belőle származó oldalas egy része, remek alapanyagot biztosított ehhez. Ahogy végigolvastam a hozzávalókat, meg is nyugodtam, hogy van is itthon hozzá minden. Aztán a pác összeállításakor kiderült, mégsem. A szükséges 20 dkg barnacukorból volt 20 g, a rum elfogyott, a friss chilit eleve anyu darált csípős paprikájával akartam helyettesíteni... Szerencsére volt még a csudaklassz édesharmat- és kakukkfűmézünkből, így ezekből használtam összesen 20 dekányit, a rumot pedig whiskey helyettesítette. A végeredmény élvezhetőségén nem rontottak ezek a változtatások, bár az eredeti módon elkészített oldalast nem ismerem.: )

Fóliában sült oldalas (Váncsa István szakácskönyvében a 672. recept az 1001-ből)

1,5 -2 kg oldalas feldarabolva
20 dkg méz
4 ek whiskey
4 ek csípős ketchup
4 ek worcester szósz
4 ek szójaszósz
1 tk mustár
bors
2 ek darált csípőspaprika
2 fej fokhagyma összezúzva

Először is összekevertem a páchoz a hozzávalókat (az oldalas kivételével mindent), majd ebbe jól beleforgattam az összedarabolt oldalast és kb 2 órát állni hagytam. Bemelegítettem a sütőt 180 fokra és az oldalas-darabokat egyenként dupla réteg alufóliába csomagoltam úgy, hogy mindegyikhez jusson néhány evőkanányi páclé. Másfél óra alatt készre sült, egy vacsora és egy ebéd lett belőle kettőnknek. Köretnek házi sütésű zsömle és saláta járt hozzá.

Nincsenek megjegyzések: