2007. február 11., vasárnap

A maradék palacsinta sorsa

Ma párom édesanyjánál voltunk ebédelni, így nem úsztuk meg az "Ugye visztek belőle?" kérdést :) - jó nagy adag palacsintával tértünk haza.
Viszont semmi kedvem nem volt túrós vagy lekváros palacsintát enni, úgyhogy rögtön jött az ötlet, hogy megpakolom sonkával, sajttal, hagymával, meg ami még eszembe jut. A dologban az egyetlen bökkenő a sonka és a sajt hiánya volt. Valami újat kellett kitalálni. És lehetőleg olyan dolgot, amihez van is itthon minden- a hétvégén sajnos elaludtuk a piacra menést, úgyhogy nincs épp túltöltve az éléskamra. Szerencsére akadt krumpli meg hagyma. Ezekből készítettem valami paprikás krumpli szerűt, viszont a szokásos fűszereken kívül került bele egy kis garam masala és tejföl is. Amikor jól megpuhult a krumpli - majdhogynem szétfőtt - öszzetörtem, és ezzel a pürével kentem meg a palacsintákat. Ráadásnak lilahagyma is került beléjük. Mire eszembe jutott, hogy fotózni kéne, már el is fogyott.


Fűszeres krumplipürével töltött palacsinta

8 db palacsinta
1 fej hagyma
2 nagyobb szem krumpli
1 teáskanál pirospaprika
fél teáskanál garam masala

őrölt bors
víz
tejföl
olaj
lilahagyma

A hagymát apró kockára vágva megpirítottam, megszórtam a pirospaprikával és rögtön hozzáadtam az kisebb kockákra vágott krumplit. Összekevertem, felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje, sóztam, borsoztam. Amikor már majdnem megfőtt, beleszórtam a garam masalát. Főzés közben azért néha kellett pótolni is a vizet. Amikor a krumpli már majdnem szétfőtt, elzártam alatta a tüzet és belekevertem körülbelöl két evőkanálnyi tejfölt, és villával jól összetörtem az egészet. Jó púpozott evőkanálnyit kentem belőle egy-egy palcsinta felére, megszórtam vékonyan felszeletelt lilahagymával és négybe hajtva tálaltam. Ketten vacsoráztuk meg ezt az adagot.

Nincsenek megjegyzések: