2007. február 24., szombat

A heti hal

Egész jól sikerült rászoknom arra, hogy legalább hetente egyszer hal, vagy valami halas dolog kerüljön az asztalra. Ennek köszönhetően a fagyasztóban mindig van tőkehal, a kamrában meg tonhalkonzerv. Mivel az utóbbi időben inkább a tonhal fogyott, itt volt az ideje a fagyasztott készeltek felé fordulni. Általában nem variálom túl a dolgot, a hal kiolvad, egy kis halas grillfűszerrel beszórom, kis olajban megsütöm és párolt zöldséggel jól megesszük.
De most valami extrábbat akartam készíteni. Még nyáron sikerült összehoznom egy igen ízletes sajtban sült gombát (majd később erről is szeretnék írni), és ennek mintájára gondoltam, a hal sem lehet rossz sajtban sütve. Szerencsére jól gondoltam. A köret hozzá sima párolt zöldborsó volt.

Sajtban sült hal

fél kg tengeri halfilé
halas grillfűszer
2 ek vaj
2 púpozott ek liszt
fél liter tej
2 tömlős ömlesztett sajt
bors
reszelt sajt

A halszeleteket kiolvadás után jó alaposan beszótam a fűszerkeverékkel. Amíg kicsit összeértek az ízek, elkészítettem a sajtszószt: a vajből, lisztből, tejből sűrű besamelt főztem, fűszereztem frissen őrölt borssal és belekevertem az ömlesztett sajtot (ezt érdemes tűz fölött végezni, hogy minél jobban felolvadjon a sajt). Egy jénai tál aljára mertem a szósz nagyjából egyharmadát, erre fektettem a halszeletek felét, majd a maradék szósz fele jött, erre került a halszeltek másik fele, és végül a sajtszósz maradéka. Mielőtt a kb 180 fokos sütőbe toltam még jó alaposan megszórtam reszelt sajttal. Mintegy 20 percig tartott a hőkezelés, aztán a sütőn kívül hűlt egy kicsit tálalás előtt. Kettőnknek két vacsora lett a fél kg halból.

Nincsenek megjegyzések: