2007. február 8., csütörtök

Már megint leves. El sem hiszem

Alapvetően nem vagyok az a leveses fajta. Van hogy hosszú hetekig eszembe se jut, hogy leves is van a világon, úgyhogy most nem tudom mi ütött belém... Múlt héten marokkói csicseriborsó levest főztem, most meg ezt a tárkonyos krumplilevest. Igaz inkább nyárra való étek, hidegen is legalább olyan finom mint melegen, és nem egy nehéz fogás. Ez utóbbinak köszönhetően nem csak ez volt a tegnapi vacsora, hanem becsúszott mellé egy pizzarendelés is, kedvenc közeli pizzériánkból. A leves receptjét egyébként egyik barátnőmtől lestem el, ő pedig a nagymamájától.

Tárkonyos krumplileves (2-3 személyes adag)

3-4 közepes méretű krumpli
1 zellergumó

bors
tárkony
1 púpozott evőkanál liszt
3 evőkanál tejföl
fél evőkanál tárkonyecet

A krumplit és a zellert megmostam, kisebb kockákra vágtam. Felöntöttem annyi vízzel, hogy bőven ellepje a zöldségeket és sózás után feltettem főni. Amikor a krumpli és a zeller félig megpuhult, fűszereztem borssal és tárkonnyal. Miután minden megfőtt a lisztből és a tejfölből habarást készítettem, ezzel besűrítettem a levest és még 1-2 percig főztem. Tálalás előtt még belekevertem a fél evőkanálnyi tárkonyecetet is.
Képek is készültek, de egyik sem tetszett igazán, így illusztráció most nincs.

Nincsenek megjegyzések: